سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایان نشست بی نتیجه مذاکرات فلسطينی‌ها و رژيم صهيونيستی

مذاکره کنندگان فلسطینی و رژیم صهیونیستی بار دیگر در قدس و بدون حضور میانجی آمریکایی نشست برگزار کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه ، مذاکره کنندگان فلسطینی و رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه بار دیگر در قدس و بدون حضور "مارتین اندیک" میانجی آمریکایی نشست برگزار کردند.  

یک مسئول فلسطینی با اعلام این خبر افزود این نشست بین "صائب عریقات" مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطینی و "تزیپی لیونی" وزیر دادگستری و مذاکره کننده اسرائیل و "اسحاق مولخو" نماینده ویژه "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل برگزار شد.  

منابعی نزدیک به این مذاکرات گفتند این نشست شش ساعت ادامه داشت اما هیچ نتیجه‌ای برای پیشبرد روند صلح که به طور کامل متوقف شده است در برنداشت.  

طرف اسرائیلی که از دوشنبه عید فصح یهودی را که هفت روز ادامه خواهد داشت برگزار می کند هیچ خبری در این خصوص منتشر نکرده است.  

 یک منبع فلسطینی نزدیک به مذاکرات گفت نشستی دیگر بین مذاکره کنندگان دو طرف شامگاه سه شنبه یا چهارشنبه و این بار با حضور فرستاده آمریکا برگزار خواهد شد.  

وی افزود اندیک که برای رایزنی به واشنگتن رفته است سه شنبه باردیگر به منطقه بازخواهد گشت.  

دو طرف فلسطینی و اسرائیلی پنجشنبه گذشته نیز نشستی را با حضور اندیک برگزار کرده بودند. 

اندیک پس از این نشست برای رایزنی به واشنگتن بازگشت.  

اسرائیل پنجشنبه در پاسخ به درخواست فلسطینی‌ها برای پیوستن به 15 سازمان و معاهده بین المللی ، اعمال تحریم‌های جدیدی را بر ضد فلسطینیها تصویب و تحویل داراییهای گمرکی آنها را متوقف کرد.  

ارزش درآمد گمرکی که اسرائیل برای تشکیلات خودگردان فلسطینی اخذ می کند حدود 111 میلیون دلار در ماه است.  

"اویگدور لیبرمن" وزیر امور خارجه اسرائیل یکشنبه در دیدار با سفرای کشورها در تل‌آویو گفت :« به دستیابی به توافق با فلسطینی‌ها نزدیک شده بودیم اما در لحظه آخر فلسطینی‌ها به تعهدات خود عمل نکردند و درخواست 

پیوستن به 15 معاهده بین المللی را ارائه کردند.»  

لیبرمن افزود :« ما برای گفتگو و مذاکره آماده ایم اما اقدامات یکجانبه را قبول نخواهیم کرد.»  

"نبیل شعث" عضو کمیته مرکزی جنبش فتح نیز در اظهاراتی که خبرگزاری «وفا»ی فلسطین آن را منتشر کرد گفت :« گزینه های فلسطینی باز و متعدد است و تحریم‌های اسرائیل بر ضد مردم فلسطین ما را از ادامه اقدام سیاسی برای پیوستن به همه این موسسات و سازمانهای بین المللی بازنخواهد داشت.»   

روند صلح از زمانی که اسرائیل از آزادی گروه چهارم اسرای فلسطینی در 29 مارس خودداری کرد بحرانی شده است.  

واشنگتن درباره تصمیم اسرائیل در جلوگیری از تحویل دارایی‌های فلسطینی‌ها ابراز نگرانی کرد و "جنیفر ساکی" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه آمریکا جمعه گفت :« چنین گزارش‌های خبری را ملاحظه کرده ایم اما از

 هیچ اعلام رسمی از طرف دولت اسرائیل اطلاع نداریم.»  

مذاکرات مستقیم بین دو طرف 29 و 30 ژوئیه 2013 پس از سه سال توقف زیر نظر واشنگتن ازسرگرفته شد و پس از آن "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا تلاشهای زیادی را در این خصوص انجام داد تا مذاکراتی که برای مدت نه ماه ازسرگرفته شد و 29 آوریل مهلت آن به پایان می رسد ، به توافق صلح منجر شود.    

بر اساس توافق ازسرگیری مذاکرات ، تشکیلات خودگردان فلسطینی با تعلیق هر اقدامی برای پیوستن به سازمانها یا معاهدات بین المللی برابر آزادی 4 گروه اسرای فلسطینی بازداشت شده از سال 1993 موافقت کرد.    

3 گروه از این اسیران فلسطینی آزاد شدند اما اسرائیل شرط کرد گروه چهارم این اسیران را زمانی آزاد می کند که مذاکرات تا پس از 29 آوریل تمدید شود.  

فلسطینی‌ها این پیش شرط را رد و ارائه درخواست پیوستن فلسطین به 15 توافق و معاهده بین المللی را تصویب کردند. 

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.