سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"راند پال" گزینه احتمالی جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا:

همه گزینه‌ها درقبال ایران باید روی میز باشد اما به اعلان جنگ رای مثبت نمی‌دهم

سناتور ایالت کنتاکی آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "ای بی سی نیوز" بخشی از سیاست خارجی خود را در آستانه کاندید شدن برای انتخابات ریاست جمهوی 2016 توضیح داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی "ای بی سی نیوز"؛ راند پال در آغاز گفتگو با این شبکه تلویزیونی درباره چشم انداز حضور وی در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 2016  آمریکا صحبت کرد.

راند پال در پاسخ به سوال مجری در مورد انگیزه های دیک چنی معاون جرج بوش در جنگ عراق، گفت:من انگیزه های وی را زیر سئوال نمی‌برم. فکر می‌کنم که دیک چنی به اندازه من کشورش را دوست دارد.

وی افزود:سیاست خارجی من همانند سیاست خارجی "رونالد ریگان" است.

مجری گفت:در سال 2012 قطعنامه ای بود که در آن گفته شد آمریکا باید دست به هر کار ممکن بزند تا مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته ای شود. شما یکی از دو نفری بودید که به این قطعنامه رای منفی دادید؟ همه جمهوریخواهان رای مثبت داده بودند.

راند پال در واکنش به این پرسش گفت:من بارها به تحریم ها علیه ایران ، رای (مثبت) دادم و فکر می کنم همه گزینه‌ها باید روی میز باشد. شیوه ای که آنها قطعنامه را نوشتند طوری بود که من با لحن آن مشکل داشتم. باید گفت من نمی‌خواستم  به چیزی رای دهم که اعلان جنگ بود. ما یک روز صبح از خواب بیدار و متوجه شدیم که پاکستان تسلیحات هسته ای دارد. اگر سیاست ما در قبال پاکستان همین (سیاست) بود ما باید با پاکستان جنگ می کردیم. ما یک روز بیدار شدیم و دیدیم که چین تسلیحات هسته ای دارد و روزی هم از خواب برخاستیم و دیدیم که روسیه تسلیحات هسته ای دارد. کسانی که می گویند ما مهار کردن را نمی‌پذیریم به جنگ رای می دهند.

راند پال در مورد ادعای مجری در خصوص احتمال دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای گفت:به نظر من اعلام کردن این مسئله به صورت پیشاپیش ایده خوبی نیست. 

گفتنی است  طبق پیش بینی ها تا 16 درصد احتمال دارد که راند پال گزینه حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا باشد.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.