سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک نویسنده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

آزادی بی‌قید و شرط در "فرهنگ" مخرب است

قیاس صورت گرفته میان آزادی بی‌قید و شرط و بی‌ضابطه در عرصه فرهنگ و توزیع آزادانه هروئین در بین جوانان با توجه به اینکه ماهواره چیزی چون هروئین بوده، قیاس دوری نیست.

گلعلی بابایی، نویسنده ادبیات دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه قدمت کشورها از بیشتر کشورهایی که در حال حاضر ادعای "فرهنگ" و تجدد دارند بیشتر بوده افزود: ما می‌توانیم برای بردن "فرهنگ" خود از ابزارهای مختلف بهره ببریم زیرا فرهنگ در همه چیز همچون اقتصاد معنا پیدا می‌کند و این که درصد طلاق در کشوری افزایش و درصد ازدواج در همان کشور کاهش می‌یابد ناشی از ضعف فرهنگی آن کشور است.

به گفته بابایی، وقتی از فرهنگ اسلامی الگو بگیریم از افرادی الگو گرفته‌ایم که در رأس آنها به ترتیب ائمه اطهار، بزرگان دین و شهدا بوده‌اند که باید در اموری چون سبک زندگی و ازدواج آنها را سرمشق خود قرار دهیم.

وی گفت: بنابراین بهتر بوده که از داشته‌های خود بهره بگیریم و از روابط نادرست با دنیای خارج فاصله بگیریم.

این نویسنده در پاسخ به این سوال که چرا فرهنگ از اقتصاد مهمتر است، اظهار داشت: اگر فرهنگ درست باشد اقتصاد نیز درست می‌شود، بنابراین دید فرهنگی نسبت به زندگی تاثیر مستقیمی در سطح کیفی زندگی دارد.

به گفته بابایی، قیاس کردن معضل جامعه ما است که موجب شکل‌گیری ناهنجاری‌های فرهنگی می‌شود.

وی تصریح کرد: در جایی که "فرهنگ" ریشه در همه ابعاد زندگی انداخته، دید فرهنگی مهمتر از اقتصاد است.

این نویسنده در پایان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در مورد تشابه آزادی بی‌قید و شرط و بی‌ضابطه در عرصه فرهنگ و توزیع آزادانه هروئین در بین جوانان گفت: هر دوی این موارد مخرب بوده،‌ ماهواره چیزی چون هروئین است زیرا مباحثی را به نمایش می‌گذارد که با فرهنگ خانواده‌ها جور در نمی‌آید.

انتهای‌پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.