سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش وپرورش خبر داد

اجرای طرح برون‌سپاری دانش‌آموزان از سال تحصیلی آینده/ پوشش 100 هزار دانش‌آموز در طرح برون‌سپاری

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش از بررسی طرح برون‌سپاری یکصدهزار دانش‌آموز از سال تحصیلی آینده خبر داد.

علی زرافشان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: طرح بررسی بروی سپاری از سال تحصیلی آینده با تفاهم‌نامه‌ها و توافقاتی که با دستگاه‌های مختلف انجام شده در جهت استفاده از ظرفیت‌های بیرون آموزش و پرورش که نهادها و دستگاه‌های دولتی و هم ‌بخش‌های خصوصی دارند اجرا می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش ادامه داد؛ دانش‌آموزان با مراجعه مشخص شده می‌توانند هر قراردادی را با این مراکز منعقد کنند و هزینه‌های آموزش از جانی ما تأمین خواهد شد.
 
وی افزود: با سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای تفاهم نامه‌ای در این خصوص به امضا رسیده و همکاری‌های خوبی در این زمینه آغاز شده که امیدواریم بخش عمده‌ای از این طرح را سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای عهده‌دار شود.

زرافشان در ادامه بیان داشت: وزارت جهاد کشاورزی نیز یکی دیگر از دانش‌آموزان ما در این بخش هستند و در تلاش هستیم تا از حداکثر ظرفیت بخش خصوصی نیز در این طرح استفاده کنیم.
وی تصریح کرد: از سال تحصیلی آینده رشته جدید آسانسور نیز به رشته‌های کار و دانش اضافه خواهد شد، چرا که در حال حاضر آسانسور در کشور ما به یک صنعت تبدیل شد، و نیاز به تکنسین‌های متخصص در این زمینه وجود دارد.

زرافشان در ادامه اذغان داشت: دراین طرح برای مثال دانش‌آموزی که در رشته کشاورزی تحصیل می‌کند.آموزش‌های تئوری را در مرکز کار و دانش فرامی‌گیرد و آموزش‌های عملی را در مراکز جهاد کشاورزی و به به صورت عینی فراخواهد گرفت.

وی با اشاره به فواید این طرح افزود: با اجرای این طرح دانش‌آموزان علاوه بر آنکه با محیط واقعی کار آشنا می‌شوند. کارفرمایان نیازهایشان را در آموزش تأمین می‌کنند و دانش‌آموزان بیشتر با نشان دادن توانایی‌هایشان می‌توانند زمینه جذب مستقیم خود را فراهم کنند.

زرافشان خاطرنشان کرد: این طرح در جهت محقق شدن آموزش منتهی به کار از سال آینده اجرا می‌شود که امیدواریم برای سال آینده 100 هزار دانش‌آموز را در این طرح آموزش دهیم.
 
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.