سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خدمت به ارزشی که از جان شیرین‌تر است

خدمت و پاسداری از مقام شهید، حفظ ستون‌های پایدار از خیمه پیروزی است.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، ارزش هر خدمتی،‌ موافق ارزش آن چیزی است که برایش خدمت می‌کنیم و هر خدمتی در راه خدا، برای خلق خدا، ارزش محسوب می‌شود، ارزش شهید خدمت به شهید و خدمت به بازماندگان شهید و خدمت به آنهایی  که در راه اسلام  برای فداکاری حاضر شده‌اند است، ارزش این خدمت‌ها که برای شهدای اسالم انجام می‌گیرد، از سایر ارزش‌ها والاتر است.

 درباره شهید از اسلام و بزرگان دین روایات زیادی آمده شده است که در روایتی از پیامبر (ص): گفته‌اند شهید نظر می‌کند به وجه‌الله و این نظر به وجه‌الله برای هر شهیدی راحت‌تر است و شهدا، شهدایی که خدای متعال و در راه خدا، جان خودشان را تقدیم کرده‌اند و آنچه که در دستشان است و آن بالاترین چیزی است که آنها دارند تقدیم خدا می‌کنند، در عوض خدای مهربان نیز در مقابل آنها جبران می‌کند و حباب‌های در مقابل آنها را برمی‌دارد.
 
نگاه امام عزیزمان، ‌نگاهی سراسر فروتنی به شهید و خدمت به شهیدان است، خود را خدمتگزار مردم انقلابی ایران می‌دانست و انقلاب مرهون فداکاری‌های این ملت است.
 
برای مردمی ک شهیدان را نه از دست‌رفتگان جنگ، که ستون‌های پایدار خیمه پیروزی و آزادگی می‌دانند، زنده نگهداشتن و خدمت به آنان، زنده نگهداشتن ستون‌های خیمه پیروزی است و پاسداری و خدمت از مقام شهید، حفظ این ستون‌های استوار است، امروز خدمت و زنده نگهداشتن یاد شهیدان تنها زنده نگهداشتن نام آنها نیست، بلکه زنده نگهداشتن ارزش‌های مقدسی است که شهیدان با اهدای خون خود، آن را پابرجا گذاشتند.
 
شهیدان، نه قهرمانان افسانه‌ای، که جوانانی از میان ما بودند و آنچه آنها را به صحنه ایثارگری کشاند، یک آرمان بود، یک هدف والای آسمانی که زندگی سخت را برایشان آسان کرد.
 
شهیدان از میان ما بودند، برادران من و تو که به عشق هدفی والاتر آسمانی شدند، امروز خدمت و یاد شهیدان، با یاد آن طرف آسمانی که در سینه‌شان بود، عجین است.

گزارش از مهدی مصدق

 
انتهای پیام/
 
 

برچسب ها: شهید ، شهدا ، شهادت ، پاسداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.