سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاوروف سه‌شنبه به چین سفر می‌کند

وزارت امور خارجه روسیه روز یکشنبه اعلام کرد سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه سه شنبه از چین دیدار و به ویژه در خصوص اوضاع اوکراین با مسئولان چینی گفتگو خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت امور خارجه روسیه روز یکشنبه اعلام کرد سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه سه شنبه از چین دیدار و به ویژه در خصوص اوضاع اوکراین با مسئولان چینی گفتگو خواهد کرد.

لاوروف قرار است در این سفر با شی جینپینگ رییس جمهور و نیز وانگ یی همتای چینی خود دیدار کند. این منبع اعلام کرد :یکی از اهداف اصلی این دیدار، آماده سازی مقدمات سفر ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه به چین است. همچنین توجه ویژه‌ای نیز به اوضاع اوکراین در این سفر وجود دارد.

 وزارت امور خارجه روسیه تصریح کرد :چین در رویکرد خود، موضع متعادل و هدفمندی دارد که نشانگر درک مجموع عواملی است که به واقعیت‌های جدید در منطقه منجر می‌شود.

دولت هوادار اوکراین در حال حاضر با اعتراضات مسلحانه هواداران روسیه در شرق این کشور مواجه است و بیم فروپاشی در این کشور می‌رود. آمریکا و اوکراین روسیه را به هدایت جنش اعتراضی در اوکراین متهم می‌کنند. سازمان پیمان اتلانتیک شمالی، ناتو،  نیز از تجمع 40 هزار نیروی روس در مرز اوکراین خبر می‌دهد. روسیه هرگونه مسئولیت در آَشوب‌های اوکراین را رد می‌کند.

پوتین هفته گذشته با هشدار در مورد فروش گاز به اروپا این چالش را که بدترین چالش میان شرق و غرب از پایان دوران جنگ سرد به شمار می‌رود، افزایش داد.

در همین خصوص و با توجه به بیم از "جنگ احتمالی گاز" روسیه طی هفته‌های اخیر مذاکرات خود را با چین افزایش داده است. شرکت گاز پروم روسیه از سال‌ها پیش برای دست یابی به بازار گسترده مصرف در چین تلاش می‌کند. 
الکسی میلر رییس شرکت گازپروم روسیه نیز این هفته با مسئولان عالی رتبه روسیه عازم چین می‌شود.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.