سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قدردانی از خانواده شهدا حفظ ستون کشور

قدردانی از خانواده‌های شهدا، حفظ ستون‌های پایدار کشورمان است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،‌ فرهنگ مردم ایران، فرهنگ شهادت است، ملت ما شهادت را نه پایان زندگی که اوج کمال انسانی و بلندترین نقطه عروج روح آدمی است.

 شهادت برای مردم مسلمان کشورمان یعنی انتخاب خدا به جای خود یعنی رسیدن به خدا سودمند چون معامله در بازار دنیای معامله جسم خاکی در برابر رضایت خدا و رها کردن دنیای گذرا و رسیدن به بقا و جاودانگی.

برای ملت ایران زنده نگه‌ داشتن و گرامیداشت یاد شهیدان و خانواده آنها زنده نگه داشتن ستون‌های خیمه پیروزی ایران است.

امروزه زنده نگه داشتن یاد شهیدان تنها زنده نگه داشتن نام آنها نیست بلکه زنده نگه داشتن ارزش‌های مقدسی است که شهیدان با اهدای خون خود آن را پا برجا گذاشتند.

رقیه ملکی جانباز در رابطه با تاثیر تکریم مادران شهید در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: برگزاری مراسم یادبود شهدا و بزرگداشت مادران شهید باعث می‌شود تا ما احساس کنیم که زحماتمان بی‌فایده نبوده و مردم قدردان این زحمات هستند و حداقل یکبار هم که شده یادی از ما می‌کنند.

وی ادامه داد: هر چند می‌توان در قالب یک روز از زحمات مادران و خانواده شهدا قدردانی کرد ولی همین یک مراسم نیز بهتر از این است که هیچ وقت یادی از آنها نشود.

ملکی افزود: صبر، تحمل و از خودگذشتگی این عزیزان مادران شهید را نمی‌توان با یک همایش نشان داد ولی جمع‌آوری خانواده شهیدان می‌تواند موجب شود احساس کنند که هنوز هم کسانی هستند که آنها را فراموش نکرده‌اند.

 این جانباز با اشاره به تاثیر این همایش‌ها در ترویج فرهنگ شهادت گفت: ایران کی کشور ثروتمند و غنی است و به خاطر فرهنگ خاص مردمش بیش از سایر ملت‌ها در چشم است به همین خاطر بسیار اهمیت دارد که فرهنگ شهادت را همیشه در میان مردم زنده نگه داشت و نگذاشت تا این فرهنگ از خاطر جوانان کشورمان پاک شود.

وی تصریح کرد: هیچ انتظاری از مردم نداریم بلکه فقط می‌خواهیم ما را فراموش نکنند و یادشان باشد ما عزیزترین افراد زندگی‌مان را در راه آزادی و رفاه کشور عزیز ایران از دست داده‌ایم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.