سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دانشگاه افسری امام علی (ع)

مراسم گرامیداشت شهید سپهبد صیاد شیرازی برگزار شد

مراسم گرامیداشت امیر شهید سپهبد علی صیاد شیرازی با حضور خانواده معظم این شهید بزرگوار، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، فرمانده نیروی زمینی، دیگر فرماندهان آجا و نیز دانشجویان دانشگاه افسری امام علی (ع) در این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، مراسم گرامیداشت امیر شهید سپهبد علی صیاد شیرازی با حضور خانواده معظم این شهید بزرگوار، حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی، دیگر فرماندهان آجا و نیز دانشجویان دانشگاه افسری امام علی (ع) در این دانشگاه برگزار شد.

 در این مراسم، امیر سرتیپ پوردستان، اظهار داشت: دفاع از باور‌ها، ایمان و اعتقاد؛ از مشخصه‌های شهید بزرگوار صیاد شیرازی بود.

 وی افزود: شهید مطهری می‌فرماید اگر امام حسین (ع) بدنشان آماج تیر‌ها و نیزه‌ها قرار گرفت، این بدن تاوان یک روح بزرگ است، شهید صیاد شیرازی نیز دارای چنین روحی بود.

 فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: هنگامی که من در لشکر ۹۲ زرهی در سال ۶۴_۶۳ فرمانده گروهان بود، شهید صیاد شیرازی فرمانده قرارگاه بود و از رهنمودهای ایشان استفاده می‌کردیم.

 امیر سرتیپ پوردستان اظهار داشت: شهید صیاد شیرازی دارای چنین روحی بود و به جرأت می‌توانم گفت این شهید یکی از معجزات انقلاب اسلامی است.

 وی افزود: بسیجیان، سپاهیان و ارتشی‌ها در دوران دفاع مقدس اینگونه بودند و زمانی که شهید صیاد شیرازی فرماندهی در جنگ را بر عهده داشت، از مرز ایران، ترکیه و عراق تا اروندرود ۱۳۰۰_۱۴۰۰ کیلومتر مرز بر عهده نیروی زمینی بود و کسی فکر نمی‌کرد این افسر جوان بتواند اینگونه موفق باشد.

 فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: بعد از انتصاب ایشان، عملیات‌های طریق القدس، فتح المبین، بیت المقدس و والفجر‌ها شکل گرفت که نشان از نبوغ نظامی و ارتباط قلبی و معنوی ایشان داشت.

 رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش نیز در این مراسم طی سخنانی گفت: نقش شهید صیاد شیرازی در مدیریت غائله کردستان بی نظیر بود و در عملیات مرصاد علیه منافقین در تاریخ ایران ماندگار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم افزود: یکی از اسطوره های بزرگ ملت ایران در دوران معاصر شهید صیاد شیرازی است که در دوران دفاع مقدس و میعادگاه جبهه، مانند ستاره ای درخشان، آسمان ایران را روشن ساخت.

وی افزود: شهید صیاد شیرازی مردی بود که در دوران خفقان و استبداد ستم شاهی راه خود را انتخاب کرد و به خودسازی و تهذیب نفس پرداخت. وی در دوران نظام جمهوری اسلامی ایران رشد و بالندگی یافت و در دفاع مقدس شکوفا و جاویدان شد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم خاطرنشان کرد: شهید صیاد شیرازی قهرمانانه پای اندیشه متعالی اسلام و ولایت فقیه ایستاد و از آن پاسداری و حراست کرد و در پایان مسیر زندگی خود حقانیت راه راستین خود را به نمایش گذاشت.

وی اذعان کرد: شهید صیاد شیرازی انسانی مومن، نظامی شجاع و سربازی بی ادعا و مطیع برای کشور و ولایت بود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان با اشاره به حضور فعال شهید صیاد در جبهه های جنگ اظهار کرد: شهید صیاد با تهیه طرح عملیات های نظامی، منجر به شکست حصر پادگان های بانه و مریوان شد. نقش ایشان در مدیریت غائله کردستان بی نظیر بود و در عملیات مرصاد علیه منافقین در تاریخ ایران ماندگار شد.

همچنین در حاشیه این مراسم، سردیس این شهید بزرگوار افتتاح و نمایشگاه عکس، وسایل شخصی، یادبود‌ها، درجه‌های نظامی و مدارک دانشگاه افسری شهید صیاد شیرازی برپا شده بود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.