سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایلام/

فیلم ایلام شهر آتشباران مورد نقد و بررسی قرار گرفت

با حضور اعضای واحد تصویری حوزه هنری استان ایلام، فیلم مستند "ایلام شهر آتشباران" ساخته محمد درمنش پخش و نقد شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، صبح امروز با حضور اعضای واحد تصویری حوزه هنری استان ایلام، فیلم مستند "ایلام شهر آتشباران" ساخته محمد درمنش پخش و نقد شد.

مستند ایلام، شهر آتشباران با بازی شهید آیت الله سیفی در نقش راوی فیلم، زندگی و مقاومت مردم همیشه در صحنه استان مرزی ایلام را در دوران دفاع مقدس به تصویر کشیده است.

این فیلم،مستندی است که در سال 1364 توسط حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، تدوین شده است و باتوجه به اینکه شهر ایلام، از شهرهای مرزی است، در زمان جنگ تحمیلی آنقدر مورد حمله هوایی عراقی ها قرار می گیرد که مردم، شهر را تخلیه و در کوه های اطراف به صورت پراکنده و با استتار در لابه لای درختان زندگی می کنند.

  از نکات جالب توجه این فیلم این است که تمام ادارات شهر هم به صورت چادرهای صحرایی در همان جا برپا میشوند و نکات جالب فراوان دیگری وجود دارد که در این فیلم وجود دارد.

تدوین این فیلم مستند بر عهده جمال شورجه بوده و علاوه بر بازی کوتاه سید علیرضا سجادپور  مدیر کل فعلی اداره نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاد و حسن علیمردانی تهیه کننده فیلم "نفوذی" در نقش‌های متفاوت، گویندگی آن را نیز  فرج الله سلحشور نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون بر عهده داشته است.

از دیگرعوامل این فیلم میتوان به حمیدرضا آشتیانی پور مدیر دوبلاژ،سید علیرضا سجادپور نویسنده،حسن علیمردانی فیلمبردار،شهید آیت الله سیفی مدیر تولید و حوزه هنری سازمان تبلیغات به عنوان تهیه کننده فیلم اشاره کرد.

انتهای پیام/م

منبع: تسنیم
برچسب ها: ایلام ، فیلم ، نقدوبررسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.