سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/استاندار چهارمحال و بختیاری:

حفر تونل، زاینده رود را به مرداب تبدیل می کند

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به مخالفت جدي مسئولان این استان با حفر تونل هاي غيرعلمي و مخرب انتقال آب مانند گلاب 2 گفت: حفر اين تونل ها نه تنها كمكي به زاينده رود نمیکند بلكه باعث تبديل اين رودخانه به مرداب مي شود.

 
 
 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:
قاسم سليماني در شوراي حفاظت كيفي زاينده رود  از دريافت هفت ميليارد ريال اعتبار از شركت آب منطقه اي اصفهان بابت ماليات نيروگاه شهرستان كوهرنگ خبرداد

 استاندار چهارمحال و بختياري گفت: مديريت جديد شركت آب منطقه اي استان كه نيرويي بومي و علمي است، بايد تمامي برنامه هاي توسعه اي اين استان را فعال كند.

وي دوري از تعصب و رعايت امانتداري از سوي مسئولان دستگاه هاي اجرايي چهارمحال و بختياري را ضروري اعلام و خاطرنشان كرد: با فراهم شدن شرايط كنوني در مديريت شركت آب منطقه اي استان، مسئولان بايستي تمامي تلاش خود را براي توسعه و آباداني اين منطقه به كار گيرند.

استاندار چهارمحال و بختياري گفت: اين رودخانه هيچ گونه آلودگي اي ندارد و ساختار ان بگونه ای است که حالت خودپالايي دارد و آب آن در طول مسير به صورت طبيعي تصفيه مي شود.

وي ادعاي برخي مسئولان استان همجوار مبني بر آلوده بودن رودخانه زاينده رود را بي اساس دانست و افزود: آب خروجي اين رودخانه از محل چهارمحال و بختياري بدون آلودگي و داراي استانداردهاي علمي لازم است.

سليماني در ادامه، حفظ محيط زيست در تمامي نقاط كشور و چهارمحال و بختياري به ويژه در حريم و بستر رودخانه ها را ضروري اعلام و تصريح كرد: به همين دلیل، اداره كل حفاظت محيط زيست استان بايد نسبت به اطلاع رساني، فرهنگ سازي و تقسيم كاري بين دستگاه هاي اجرايي مربوطه اقدامات لازم را انجام دهد.

استاندار چهارمحال و بختياري گفت: اجراي تصفيه خانه در روستاها و شهرهاي واقع در مسير رودخانه ها جزو اولويت هاي اصلي مديران استان به شمار مي رود.

وي به توسعه شهرنشيني و كاهش سطح زيركشت زمين هاي كشاورزي در اصفهان اشاره و خاطرنشان كرد: مسئولان اصفهان بايد براي پاكسازي مسير رودخانه زاينده رود به چهارمحال و بختياري حقابه پرداخت كنند.

سليماني همچنین تصریح کرد:مسئولان چهارمحال و بختياري با حفر تونل هاي غيرعلمي و مخرب انتقال آب مانند گلاب دو بشدن مخالفند.

برچسب ها: مرداب ، شهرکرد ، زاینده ، رود
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.