سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان:

کلاهبردار 4 میلیارد ریالی مزایده شرکت‌ها دستگیر شد

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: یک کلاهبردار حرفه‌ای که در مزایده شرکت‌ها مبلغ 4 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود توسط مأموران پلیس آگاهی استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه خبری پلیس، ستار خسروی با بیان اینکه یک کلاهبردار حرفه‌ای که در مزایده شرکت‌ها مبلغ 4 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود توسط مأموران پلیس آگاهی استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد، اظهار کرد: در پی تماس مسئولان یکی از بانک‌های سطح شهر با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر حضور فردی مشکوک جهت افتتاح حساب به مبلغ کلان، بلافاصله تیمی از کارآگاهان اداره جعل و کلاهبرداری این پلیس در محل حاضر و فرد مذکور را که جوانی 27 ساله بود را دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه فرد مذکور در حال انتقال مبلغ چکی جعلی به میزان 4 میلیارد ریال به حساب خود بود، عنوان کرد: در تحقیقات صورت گرفته متهم به کلاهبرداری با حضور در مزایده شرکت‌ها اعتراف کرد و عنوان داشت با حضور در مزایده شرکت‌های مختلف ابتدا با واریز کردن مبلغی اندک در مزایده شرکت و سپس با اعلام انصراف از مزایده بابت دریافت مبلغ پرداختی خود چک دریافت و در فرصت مناسب مبلغ چک را به مبلغی کلان جعل کرده و با مراجعه به بانک‌ها و با افتتاح حساب جعلی وجوه را دریافت و متواری می‌شده است.

این مقام مسئول گفت: متهم که علاوه بر کلاهبرداری در سرقت‌های داخل خودرو نیز دست داشته است نیز در تحقیقات انجام شده عنوان کرد که مدارک لازم جهت افتتاح حساب را از داخل خودروها سرقت می‌کرده است.

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان با اشاره به اعتراف این کلاهبردار حرفه‌ای به چهار فقره کلاهبرداری با شیوه مذکور اظهار داشت: وی تنها در یک مرحله مبلغ 4 میلیارد ریال به این شیوه به دست آورده بود که با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان این مبلغ از حساب وی توقیف و به صاحب اصلی آن بازگردانده شد.

 خسروی به صاحبان و مدیران حسابداری‌های شرکت‌ها و مؤسساتی که اقدام به برپایی مزایده و مناقصه می‌کنند هشدار داد و گفت: توصیه می‌کنیم وجوه عودتی در مزایده‌ها را به صورت نقدی پرداخت و از صدور چک خودداری شود و در صورت صدور چک از روان نویس و چسب شیشه‌ای استفاده و با این کار خود جعل پذیری چک را کاهش دهند.

انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.