سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

برخورد با ساخت وسازهای غیرمجاز در زمين‌هاي کشاورزي

معاون فرمانداري ويژه شهرستان آمل گفت: برخي از ساخت و سازهای غیرقانونی که در زمين‌هاي کشاورزي و باغات شهرستان آمل صورت گرفته، ناشی از دریافت خدمات آب و برق و انشعاب های دیگر با معرفی دهیاری ها از ادارات شهرستان بوده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، علي شعباني در جلسه ساماندهي و جلوگيري از ساخت وساز غيرمجاز درشهرستان آمل افزود: متاسفانه کوتاهی برخی از دهیاران روستاها در پیگیری نکردن ساخت وسازهای صورت گرفته و تسهیل در دادن انشعاب های آب، برق ‌و گاز به متخلقان تاثیرگذار بوده ومتاسفانه آنان در وظيفه ذاتی خود کوتاهی کردند.

وی تصريح کرد: اگر همه دهياران به عنوان پليس ساختمان به وظايف خود عمل کنند، در حوزه شهرستان آمل وزمین های باارزش کشاورزی این شهرستان شاهد پديده شوم تغییرکاربری نخواهيم بود.

معاون سرپرست فرمانداري ويژه آمل اضافه کرد: دهیاران واعضای شورای اسلامی روستاها در صورت مشاهده ساخت وسازهای غیرقانونی در زمین های کشاورزی و حتی درخواست از آنان برای گرفتن انشعاب های آب وبرق وگاز ، مراتب را به بخشداری ویا جهاد کشاورزی شهرستان اطلاع دهند.

شعبانی تاکید کرد: ضروری است از همان ابتدا با افرادي که در حال ساخت و سازغيرمجاز در حاشیه روستاها وشهرها هستند، برخورد شود.

وی افزود: در سالهای گذشته افراد سودجو با فرصت طلبی از روزهای طولانی تعطیلات نوروز وشب هنگام که نظارتی وجود نداشت، به ساخت و سازهای غیرقانونی وتغییرکاربری زمین های کشاوزی با شگردهاي خاص خود اقدام می کردند که خوشبختانه امسال با فعال شدن کشيک‌هاي نوروزي ادارات مسئول، اقدام های مناسبي در جلوگيري از خلاف‌سازي آنان در شهرستان انجام شد.

معاون سرپرست فرمانداري ويژه آمل افزود:‌ متاسفانه تفکيک غيراصولي و ساخت‌و‌ساز غيرقانونی در زمين‌هاي کشاورزي و باغات شهرستان آمل، باعث افزایش خلاف‌سازي از سوی برخی افراد سودجو شده است.

وی یادآورشد: ‌جلوگيري از ساخت و ساز و تخلفات در زمین های کشاورزی به منظور حفظ وصیانت از بستر کشاورزی در شهرستان آمل امري ضروري است وباید در تحقق این مهم همه دستگاههاي اجرايي همکاری لازم را ‌داشته باشند.

شهرستان آمل حدود 50 هزار هکتار زمین کشاورزی وباغی دارد وسالانه بیش از یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید وبه بازارهای مصرف داخلی وخارج از کشور ارسال می شود./ش


برچسب ها: غیرمجاز ، زمین ، کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.