سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

درآمد بیش از 722 ميليارد ريالی کشاورزان آملی از فروش کاهو

مدیرجهادکشاورزی شهرستان آمل گفت: کشاورزان آملی در اواخر سال زراعی گذشته وامسال بابت فروش کاهو بیش از 722میلیارد ریال درآمد کسب کردند که بیشتر از مدت مشابه پارسال بوده است.

 

سیدمرتضی امینی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری افزود: بیشترین میزان فروش ودرآمد زایی کاهوکاران آملی در اواخر پارسال وتعطیلات نوروزی امسال بوده است.

وی اضافه کرد: ميزان توليد محصول کاهو در سال زراعی جاري 28 تن در هکتار بوده که در مجموع بيش از 72 هزار و240 تن کاهو از سطح دو هزار و580 هکتار زمین کشاورزی آمل برداشت، که با احتساب قیمت متوسط هرکیلوگرم 10هزار ریال به بيش از 722 ميليارد ريال امسال عايد کشاورزان آملي شد.

وی افزود: شهرستان آمل در کاشت کاهو رتبه نخست این محصول را در سطح مازندران دارد.

مدیرجهاد کشاورزی آمل، ادامه داد: در سال زراعی کشاورزان آملی حدود دو هزار و980 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان را پس از برداشت برنج به کشت کاهو اختصاص دادند که حدود 400هکتار آن براثر بارش سنگين برف و ايجاد يخبندان و سرما بهمن ماه پارسال دچار خسارت شده بود.

گیاه کاهو به عنوان کشت دوم همه ساله بعد از برداشت برنج در شاليزارهاي شهرستان آمل کشت مي شود و درآمد حاصل از آن کمک زیادی به اقتصاد خانوار روستايي مي کند.

95 درصد گیاه کاهو آب دارد و در هزم سریع واشتها غذا وهمچنین شفافیت پوست مورد تاکید پزشکان است/س.


برچسب ها: کاهو ، کشاورز ، آمل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.