سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گالوپ : آمریکا بزرگترین تهدید برای صلح جهانی است

تازه ترین نظرسنجی موسسه گالوپ نشان میدهد که اکثریت مردم کشورهای دنیا آمریکا را تهدید اصلی برای صلح و ثبات در جهان می دانند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری _‌ تحلیلی لیف کرونیکل ؛‌ این پایگاه خبری در مقاله ای به قلم سوزان استامبر براون نوشت : یک نظرسنجی جهانی از 68 کشور دنیا (‌از جمله کشورهای هم پیمان آمریکا) در پایان سال 2013 توسط موسسه "گالوپ" و "شبکه مستقل جهانی" نشان میدهد که مردم اکثر کشورهای دنیا "ایالات متحده " را بزرگترین تهدید برای صلح و امنیت جهانی بر روی کره زمین می دانند . رژیم صهیونیستی با چند رتبه پایین تر در رتبه چهارم این نظرسنجی قرار دارد . 

براون در ادامه می افزاید : چه اتفاقی رخ داده است ؟ مگر جایزه صلح نوبل به واشنگت نداده نشد به این دلیل که مقامات آن وعده بازگشت امنیت و احترام بین المللی را که برخی سردمداران سلطه جو از بین برده بودند ،‌ داده بودند ؟ خب ،‌این وعده نتیجه ای معکوس داشت . اوباما در مراسمی که اخیرا در کاخ سفید برگزار شده بود و در سخنرانی خود واژه "احترام" را اشتباه تلفظ کرده است . شاید این اشتباه وی عمدی است و معنای واژه احترام در ذهن او به شکل دیگری ثبت شده است . 

این اتفاق خنده داری است که اوباما توانست 57 ایالت آمریکا را به وضعیت سالهای قبل بازگرداند . خنده دارتر مردمی هستند که در این ایالات به وجود چنین فردی افتخار می کنند . بنابراین شاید اندکی احمقانه باشد که تصور کنیم تلفظ اشتباه واژه "احترام" در سخنرانی اوباما اشتباه نویسندگان متون مقامات کاخ سفید از جمله رییس جمهور این کشور بوده است . 

نویسنده در ادامه مقاله خود تصریح کرد :‌ نظرسنجی ها نیز با تکرار این موضوع خسته کننده شده اند اما استناد به آنها برای اثبات نظر مردم در کشورهای مختلف مورد نیاز است .  در همین نظرسنجی موسسه "گالوپ" همچنین از سوال شوندگان پرسیده شد :  به نظر شما رهبران سایر کشورهای دنیا احترامی برای "‌بارک اوباما"‌قائل هستند یا نه ؟ در سال 2009  در پاسخ به این سوال تنها 20 درصد اعلام کردند که جهان به اوباما احترام نمی گذارد . اما در سال 2013 این درصد با صعودی چشمگیر به 53 درصد افزایش یافت . 

برخی از کارشناسان معتقدند این سقوط محبوبیت اوباما بعلت این است که وی هیچ هدف و اصولی برای اقدامات خود ندارد . وی تلاش می کند به هر روش ممکن خود را ابرقهرمانی نشان دهد که صلح و امنیت جهان را به دنیا بازمی گرداند حال آنکه حقیقت کاملا برعکس نمود کرده است . هیچیک از وقایع رخ داده بدستور اوباما و هزاران سرباز در خدمت ارتش واقعیت بازگشت صلح را به نقاط مورد تجاوز آمریکا مشاهده نکرده اند . 

سوزان براون در بخش دیگری از مقاله خود می نویسد : نظرسنجی دیگری که توسط "‌واشنگتن پست "‌ انجام گرفت نشان میدهد که بیش از 54 درصد سربازان و افسران ارشد در ارتش آمریکا راهبردهای نظامی اوباما را رد کرده و آن را شکست خورده می دانند .

شاید بتوان نظامیان را اصلی ترین آمریکاییانی دانست که در داخل این کشور از بی سیاستی اوباما رنج می بردند . این نظامیان به جای دیدن رهبری بی باک و باسیاست در روند خدمت خود همکاران پیشین خود را می بینند که در جنگ های مختلفی که کاخ سفید به راه انداخته معلول شده و بدون دریافت خدمات بازنشستگی در انتظار مرگ هستند . 

نویسنده در انتها تاکید کرد :  خلا احترام به اوباما تا همیشه در داخل و خارج آمریکا همراه وی خواهد بود . سیاست های وی نه تنها موضع واشنگتن را در دنیا تقویت نکرد بلکه باعث شد آمریکا را به تهدید اصلی برای امنیت جهان در نظر کشورهای سراسر دنیا تبدیل کند . این ضرب المثل بخوبی در مورد اقدامات اوباما مصداق پیدا می کند که : تا به دیگران احترام نگذاری از آنان احترامی برای خود دریافت نخواهی کرد . 


انتهای پیام /
برچسب ها: آمریکا ، موسسه ، تهدید ، صلح ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.