سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمار نگران‌کننده تصادفات تهران/ تلفات درون شهری ۳ برابر برون‌شهری است

رئیس ستاد سفر استان تهران با بیان اینکه آمار تلفات حوادث رانندگی درون شهر تهران 3 برابر برون‌شهری گزارش شده است، گفت: آمار درون‌شهری تهران نگران‌کننده است و باید در این حوزه با تعامل سازمان‌های مسئول هر چه زودتر چاره‌اندیشی کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،‌فریبرز واحدی  ‌با بیان اینکه آمار تلفات درون شهری تهران در حوادث رانندگی 3 برابر برون‌شهری گزارش شده است، بیان کرد: خستگی و خواب‌آلودگی، سبقت و سرعت غیرمجاز و عدم توجه به جلو‌ از مهم‌ترین عوامل تصادفات رانندگی هستند.

وی ادامه داد: شتاب‌زدگی و عجله برای رسیدن به مقصد و خستگی ناشی از سفر طولانی، تمرکز را کم می‌کند و اگر رانندگان در این زمینه دقت و تمرکز بیشتری داشته باشند سفر ایمنی را برای خود و همراهان‌ به ارمغان خواهند آورد.

وی با اعلام کاهش 18.7 درصدی آمار تلفات تصادفات رانندگی اظهار داشت: در 11 ماه سال 91 آمار تلفات رانندگی در جاده‌های استان تهران 385 نفر بود که این رقم در 11 ماهه سال 92 به 313 نفر در راه‌های برون شهری و روستایی رسیده است.

وی ادامه داد: دستگاه‌های امدادرسان جاده‌ای، هلال احمر، اورژانس، پلیس راه، راهداری و حمل و نقل و پایانه‌ها کارنامه مطلوبی ‌در سالی که گذشت از خود در استان تهران به جای گذاشته‌اند.

واحدی این آمار را آمار مستند پزشکی قانونی اعلام کرده و گفت: پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که این آمار کاهشی در 12 ماهه نیز سیر نزولی خود را حفظ کند.

واحدی بیان کرد: حدود 40 درصد افرادی که در تصادفات از بین می‌روند سرپرست خانوار هستند، اینها قشر مولد و نیروی کار جامعه محسوب می‌شوند و از بین رفتن آنها هزینه اقتصادی زیادی به کشور تحمیل می‌کند یعنی چیزی حدود سالانه 5 درصد تولید ناخالص ملی کشور (20 میلیارد دلار) و این رقم بالایی است.

وی تأکید کرد: شاخص ایمنی مقوله‌ای چندوجهی است و وزارت راه و شهرسازی به تنهایی نمی‌تواند از عهده این کار برآید، چندین ارگان، وزارتخانه و نهاد باید کار کنند تا ایمنی ترافیک و حمل و نقل تأمین شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اضافه کرد: 18 ارگان به صورت مستقیم و 30 ارگان به طور غیرمستقیم به صورت همکار در موضوع حمل و نقل و ترافیک تأثیرگذار هستند و عزم ملی تمامی این سازمان‌ها در اقتصاد کشور تأثیر به سزایی خواهد داشت.

برچسب ها: آمار ، تصادفات ، تهران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.