سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زخمی شدن جوان فلسطينی در شمال نوار غزه/ یورش صهيونيست‌ها به مسجدالاقصی/ بازداشت و ضرب و جرح فلسطینیان

در تیراندازی نظامیان اسرائیلی یک جوان فلسطینی در بیت حانون در شمال نوار غزه زخمی شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد:  در تیراندازی نظامیان اسرائیلی یک جوان فلسطینی در بیت حانون در شمال نوار غزه زخمی شد.

همچنین از سوی دیگر شبکه تلویزیونی العالم لحظاتی پیش در خبری فوری از از یورش نیروهای صهیونیست به مسجدالاقصی و نمازگزاران خبر داد.

شیخ "محمد حسین" مفتی قدس اعلام کرد نظامیان اشغالگر با محاصره مسجد الاقصی از ورود جوانان فلسطینی جلوگیری می کنند.

 همچنین سخنگوی پلیس رژیم صهیونیستی روز یکشنبه از درگیری پلیس اسرائیل و فلسطینیان در محوطه مسجد الاقصی در شهر بیت المقدس خبر داد.

 "مایکی رزنفیلد" سخنگوی پلیس اسرائیل اعلام کرد این خشونت ها زمانی آغاز شد که پلیس یکی از دروازه های محوطه مسجد الاقصی را به روی بازدیدکنندگان غیرمسلمان باز کرد.

وی گفت معترضان به سوی نیروهای پلیس سنگ و باطری های آتش زا پرتاب کردند و نیروهای پلیس نیز با نارنجک های گیج کننده به آن ها پاسخ گفتند.

همچنین  شبکه تلویزیونی القدس گزارش داد، نظامیان اسرائیلی به سوی نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی گاز اشک آور شلیک کردند. 

گروه های افراطی از شهرک نشینان برای یورش به مسجد الاقصی به مناسبت اعیاد یهودیان دعوت کرده بودند. شماری از نمازگزاران فلسطینی به همین علت در داخل مسجدالاقصی تحصن کرده بودند تا با یورش شهرک نشینان مقابله کنند. نظامیان اشغالگر تلاش می کنند نمازگزاران فلسطینی را از مسجد الاقصی بیرون کنند تا شهرک نشینان بتوانند وارد آن شوند. این اقدام نظامیان اشغالگر نشانه هماهنگی کامل آن‌ها با شهرک نشینانی است که به مسجد الاقصی یورش می برند. 

شماری از نمازگزاران فلسطینی در درگیری با نظامیان اشغالگر زخمی شدند. جنبش حماس هم خواستار آماده باش و مقابله با گروه های تروریستی شده بود. 

هدف اصلی اشغالگران آن است که ورود فلسطینی‌ها به مسجد الاقصی را به بعضی روزهای هفته محدود کنند تا در دیگر روزها شهرک نشینان بتوانند وارد آن شوند. یک جوان فلسطینی از ناحیه صورت هدف اصابت گلوله پلاستیکی قرار گرفت. دو نظامی اسرائیلی هم در درگیریها زخمی شدند. 

نظامیان اشغالگر شماری از جوانان فلسطینی را بازداشت کردند. آن‌ها همچنین از ورود فلسطینی ها به مسجدالاقصی جلوگیری می کنند. 

اسرائیل قصد دارد از فردا کرانه باختری را به مناسبت اعیاد یهودیان منطقه بسته نظامی اعلام کند. 

انتهای پیام/
برچسب ها: زخمی ، جوان ، فلسطینی ، شمال ، نوار ، غزه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.