اردشیر دادرس در گفتگو با
خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: قیمت گذاری حامل های انرژی بویژه CNG در دست پیگیری است و در این زمینه سنایورهای مختلفی ارائه می شود.
وی تصریح کرد: آنچه که در اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها مهم است هدفمند کردن منابع است نه هدرروی سوخت و یارانه، در بحث کارشناسی قیمتها نباید به این مقوله تک بعدی نگاه کرد. بایستی تناسبی بین بنزین و CNG، بنزین و گازوئیل داشته باشیم. آنچه مهم است کیفیت حامل های انرژی در جهت اصلاح الگوی مصرف است.
دادرس تاکید کرد: اگر به صورت تک بعدی مانند فاز نخست هدفمندسازی یارانه توجه شود در آینده نه چندان دور دچار مشکل خواهیم شد.
رئیس انجمن صنفی جایگاهداران CNG خاطرنشان کرد: ستاد مدیریت سوخت، ستاد هدفمندسازی یارانه و معاونت ریاست جمهوری باید قبل از تصمیمگیری در این زمینه کارهای کارشناسی دقیقی را انجام دهند و پیشنهادات ارائه شده را تحلیل و بررسی نمایند.
وی افزود: در صورتی که قیمت حاملهای انرژی تا سقف 60درصد افزایش یابد به طور قطع به سمت هدرروی منابع انرژی حرکت خواهیم کرد.
دادرس گفت: در حال حاضر 90 درصد تاکسی های کشور دوگانهسوز است و 55درصد حمل و نقل سبک و سنگین گازسوز هستند بنابراین هر گونه افزایش بیش از 30درصد لطمه جبران ناپذیری در بخش حمل و نقل کشور بویژه قشر آسیب پذیر جامعه وارد می کند.
وی تاکید کرد: اگر بنزین 1200یا 1300 تومان و نرخ CNG بیشتر از این باشد ضربه سنگینی به بخش حمل و نقل کشور وارد می شود.
انتهای پیام/