سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمارهای جهانی نشان می‌دهند؛

تغییر نسبت ابتلا به "دیابت نوع یک و دو"

آمارهای جهانی نشان می‌دهند که نسبت ابتلا به دیابت نوع یک و دو تغییر کرده، به طوری که در چند سال اخیر درصد مبتلایان به دیابت نوع یک در مقایسه با دیابت نوع دو افزایش یافته است.

سعید کاظمی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: دیابت شیرین یک اختلال مزمن سوخت و سازی است که با علائمی نظیر تشنگی زیاد، افزایش دفعات و حجم ادرار، خستگی، گرسنگی زیاد، تاری دید و کاهش وزن همراه است.

وی گفت: دیابت نوع یک حدود 10 درصد موارد دیابت را شامل می‌شود و به ویژه در کودکان، نوجوانان و جوانان شایع است.

کاظمی افزود: دیابت نوع دو از دیابت نوع یک بسیار شایعتر بوده و حدود 90 درصد موارد دیابت را شامل می‌شود و به طور عمده در افراد میانسال و سالمند بروز می‌کند.

وی تاکید کرد: آمارهای جهانی نشان می‌دهند که نسبت ابتلا به دیابت نوع یک و دو تغییر کرده، به طوری که در چند سال اخیر، درصد مبتلایان به دیابت نوع یک در مقایسه با دیابت نوع دو افزایش یافته است.

کاظمی با اشاره به اینکه در برخی از مناطق جهان درصد ابتلا به دیابت نوع یک بسیار بیشتر از 10 درصد است، یادآور شد: در واقع افزایش درصد ابتلا به دیابت نوع یک در مقایسه با دیابت نوع دو، به گونه‌ای بیان کننده افزایش موارد ابتلا به دیابت در بین کودکان، نوجوانان و جوانان بوده که این موضوع بسیار نگران کننده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: دیابت ، جوانان ، خستگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.