سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس /

تولید صابون طبیعی با استفاده از ذرات نانو سیلور در بندرعباس

دو مخترع هرمزگانی صابون جدید با ترکیب گیاهی ، جانوری و دریایی با استفاده از ذرات نانو سیلور به ثبت رساندند .


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس در ترکیب این صابون از گیاهان دارویی ، روغنهای جانوری و موجوات دریایی و ذرات نقره استفاده شده است .

این دو مخترع از استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس هستند .

اسدی مدیر مرکز رشد و فناوری دانشگاه آزاد بندرعباس گفت : این اختراع از مراجع علمی ، تاییدیه های علمی را دریافت کرده است و در نمایشگاه علم تا عمل ریاست جمهوری جزء سه طرح برگزیده دانشگاه آزاد معرفی شد .

خانی یکی از این مخترعان گفت : این صابون مواد مورد نیاز پوست را که از درون بدن جذب نمی شود را به پوست رسانده و جوش و لک های پوستی را برطرف می کند .

مخترع دیگر این صابون هم گفت : وجود ذرات نانو سیلور در این صابون ، خاصیت آنتی باکتریال به آن داده و تاکنون نابودی ۶۵۰ نوع باکتری با این صابون به اثبات رسیده است .

نخبه زارع افزود : این صابون به مرحله تولید رسیده و بزودی وارد بازار می شود .

وی گفت : صابونهای مشابه خارجی موجود در بازار بسیار گرانتر از این صابون است و به علت مطابقت نداشتن با شرایط بدنی و آب و هوای کشورمان نتیجه مطلوب از آن دریافت نمی شود .

خانی یکی از مخترعان گفت : تاکنون چهار محصول بهداشتی صابون ، کرم روشن کننده ، خمیر دندان و شامپو با استفاده از ترکیبهای طبیعی و تکنولوژی نانو به ثبت رسانده اند که بزودی به تولید انبوه می رسد .

این دو محقق هرمزگانی تاکنون ۳۸ طرح ابداعی داشته اند که ۲۰ مورد آن را به ثبت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور رسانده اند .

این صابون گیاهی - جانوری و دریایی با شماره ۸۱۰۶۰ از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گواهی نامه ثبت اختراع دریافت کرده است ./س
 
برچسب ها: تولید ، صابون ، نانو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.