سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

بیش از دو هزار و 300 واحد مسکونی روستایی فیروزکوه مقاوم سازی شد

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان فیروزکوه از مقاوم سازی و بهسازی دو هزار و 361 واحد مسکونی روستایی شهرستان از سال 85 تاکنون خبر داد.

ˈحسین کیانیˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با اشاره به فرا رسیدن دهه حساب 100 امام(ره) اظهارکرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یکی از یادگاران بنیانگذار کبیر انقلاب، وظیفه خدمات رسانی به اقشار روستایی و کمتر برخوردار را بر عهده داشته و برخی وظایف دیگر آن در شهرهای زیر 25 هزار نفر تعریف شده است.

وی با اشاره به عملکرد این نهاد در شهرستان، افزود: تاکنون طراحی، نظارت و ساخت مسکن محرومان به تعداد 296 واحد در فیروزکوه و 138 واحد در ˈارجمندˈ در قالب مسکن شهری و تعداد سه هزار و 316 واحد مسکن 99 ساله و هزار و 200 واحد ملکی در قالب مسکن مهر از سوی بنیاد مسکن اجرایی شده است.

کیانی با اشاره به عملکرد حوزه عمران روستایی، گفت: از 69 روستا و آبادی شهرستان تعداد 53 روستا بالای 20 خانوار است که تاکنون برای 50 روستا طرح هادی روستایی تهیه شده است.

وی ادامه داد: همچنین در 30 روستا تاکنون 53 پروژه عمرانی شامل عملیات بهسازی معابر، دیوار ساحلی، دیوار حائل، طرح گردشگری و احداث پل با اعتباری بیش از 43 میلیارد ریال اجرا شده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان فیروزکوه خاطرنشان کرد: تملک 30 هکتار و انجام اقدامات اولیه تملک 37 هکتار از اراضی ملی برای تامین مسکن در 26 روستای شهرستان انجام شده که از این مقدار، سه هزار متر مربع به متقاضیان واجد شرایط واگذار شده است.

وی اضافه کرد: در اجرای ماده 140 قانون برنامه سوم و ماده 133 قانون برنامه چهارم و همچنین قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، در 45 روستا و 2 شهر تعداد پنج هزار و 103 فقره اسناد شهری و روستایی اعطاء شد.

کیانی تصریح کرد: از سال 85 تا پایان سال 92، تعداد 2 هزار و 361 واحد مسکونی در روستاهای شهرستان با اعتباری بیش از 189 میلیارد ریال مقاوم سازی و بهسازی شده است.

وی در خاتمه گفت: تاکنون تعداد سه هزار و 468 فقره تسهیلات قرض الحسنه و سوانح با اعتباری بیش از 9/19 میلیارد ریال و 514 فقره تسهیلات بلاعوض با اعتباری بیش از دو میلیارد ریال به منظور ساخت حمام، تعمیرات و پرداخت بلاعوض پرداخت شد./س



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.