سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کری به روسيه هشدار داد

وزیر امور خارجه آمریکا به روسیه درباره «پیامدهای بیشتر» درخصوص بحران اوکراین هشدار داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا به روسیه درباره «پیامدهای بیشتر» درخصوص بحران اوکراین هشدار داد.

این در حالی است که اوکراین، روسیه را به تهاجم به مناطق شرقی خود متهم کرده است.

یک مقام بلندپایه وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد جان کری در گفتگوی تلفنی با "سرگئی لاوروف" همتای روس خود « اعلام کرد اگر روسیه گام هایی در جهت کاهش تنش ها در شرق اوکراین بر ندارد و نیروهایش را از مرز اوکراین عقب نکشد ، با پیامدهای بیشتری رو به رو خواهد شد.»

در نخستین دور از تحریم های آمریکا علیه روسیه در ماه مارس،  شماری از مقامات و تجار نزدیک به ولادمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در اعتراض به الحاق کریمه توسط روسیه در فهرست سیاه آمریکا قرار گرفتند.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد "جو بایدن" معاون رئیس جمهور آمریکا در روز 22 ماه آوریل به اوکراین سفر خواهد کرد تا بر حمایت واشنگتن از کیف تأکید کند و گام هایی در جهت بهبود امنیت انرژی در اوکراین بردارد.

در پی اشغال دو ساختمان امنیتی در شرق اوکراین  در روز شنبه توسط مردان مسلح ، کیف ، مسکو را به تهاجم به خاک خود متهم کرده است.

انجام حملات هماهنگ شده و یک سری تیراندازی ها بین شبه نظامیان و پلیس در دو شهر در شرق اوکراین  نشانه افزایش بحران در اوکراین در آستانه نخستین مذاکرات مستقیم بین دیپلمات های اتحادیه اروپا و آمریکا با همتایان اوکراینی و روس خود در ژنو در روز پنجشنبه محسوب می شود.

"آرسن آواکوف" وزیر کشور اوکراین در صفحه فیس بوک خود اعلام کرد:« مقامات اوکراین رویدادهای امروز را نشانه تهاجم نیروهای فدراسیون روسیه می دانند.»

کیف اعلام کرد "آندری دچیتسا" وزیر امور خارجه موقت اوکراین روز شنبه در گفتگوی تلفنی با لاوروف از او روسیه خواست« فعالیت های تحریک آمیز نیروهای ویژه روسیه را در مناطق شرقی اوکراین متوقف کند.»

اما مسکو اعلام کرد لاوروف قاطعانه این اتهام را رد و «اعلام کرد اتهامات مشابهی نیز از سوی واشنگتن مطرح شده است اما هنوز شواهدی در اثبات این موضوع ارائه نشده است.»

دولت موقت اوکراین از زمان زمان برکناری رئیس جمهور مورد حمایت روسیه در ماه فوریه و تصمیم به برقراری روابط نزدیک با غرب تحت فشارهای فزاینده روسیه قرار گرفته است.

در پی الحاق کریمه به روسیه ، مسکو ده‌ها هزار نیروی خود را در مرزهای شرقی اوکراین مستقر کرده است.

این در حالی است که روسیه روز جمعه هشدار داد اگر اوکراین با توسل به زور کنترل ساختمان های اشغال شده را در دست گیرد، نشست ژنو را در روز پنجشنبه تحریم خواهد کرد.


انتهای پیام/
برچسب ها: کری ، اوکراین ، روسیه ، هشدار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.