سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام شهیدی خبرداد

قانون جامع ایثارگران امسال اجرا می‌شود/ پرداخت معوقات ایثارگران

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران از اجرای قانون جامع ایثارگران در سال جاری خبر داد و گفت: معوقات ایثارگران نیز تابستان امسال پرداخت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی شهیدی محلاتی نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران عصر امروز در همایش تکریم مادران و همسران شهدا که به مناسبت 13 جمادلی الثانی سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) سالم برگزار شده بود گفت: ابتدا رحلت این بانوی بزرگ ایثار شهادت و فداکاری را به عزیزان تسیلت عرض می‌نمایم.
 
وی همچنین از ماردان و همسران شهدا که دعوت بنیاد شهید را برای حضور در این همایش را پذیرفته بودند قدردانی کرد.
 
وی تصریح کرد: خوشبختانه شورای انقلاب فرهنگی روز 13 جمادی‌الثانی را به عنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا انتخاب کرد. 

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید اظهار داشت:  در پی نام‌گذاری سال جدید به عنوان فرهنگ و اقتصاد اولویت ما در رابطه با فرهنگ ایثار و شهادت است که نمونه آن برنامه نشر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است. 

وی همچنین تقویت تعامل بنیاد شهید با نمایندگان را از دیگر برنامه‌ها  دانست و گفت: حدود 5 روز قبل با نماینده مجلس دیدار داشتیم که همه آنها از جامعه ایثارگران بودند و تبادل افکار خوبی صورت گرفت. 

حجت‌الاسلام شهیدی در ادامه این همایش از اجرای قانون جامع ایثارگری در سال 93 خبرداد و گفت: این قانون ابلاغ شده و کمیته‌هایی نیز تشکیل دادیم و سعی می‌کنیم در سال 93 به طور کامل اجرا کنیم. 

وی همچنین اولویت دادن به سلامت ایثارگران را از دیگر برنامه‌های این بنیاد دانست و افزود: صندوقی به عنوان صندوق سلامت برای استفاده ایثارگران عزیز تشکیل شده است. 

رئیس بنیاد شهید در ادامه به مطالب ایثارگران اشاره کرد و گفت: از زمانی که این مسئولیت را پذیرفتم تلاش کردیم مطالبات ایثاگران پرداخت شود و معوقات ایثارگران تابستان امسال پرداخت خواهد شد. 

حجت‌الاسلام شهیدی در پایان خاطر نشان کرد: برای اشتغال‌زایی و توامند شدن ایثارگران تلاش خواهیم کرد.

اضافه می‌شود همایش تکریم مادران و همسران شهدا عصرا مروز شنبه با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، همسر حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، شهین دخت ملاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و همسر حجت‌الاسلام محلاتی در تالار سید الشهدا برگزار شد.  

انتهای پیام/  
 
 
 
 
 

برچسب ها: اقتصاد ، فرهنگ ، ایثار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
زهرا کیانی
۲۱:۵۳ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
حرفها و حدیثها زیاد است قوانینی که تصویب میشوند قدرت اجرایی ندارند مثلا در مورد همسران شهیدی که میخواهند زودتر از موعد بازنشسته شوند پنج سال به سنوات خدمت انان اضافه میشود ولی وقتی به سازمان تامین اجتماعی مراجعه کردیم منکر این تصویبیه شدند و با عصبانیت مارا از اتاقشان خارج کردند تو را به خدا یک ادم دلسوز پیدا بشه و بگه ما چکار کنیم . تعجب میکنم که بنیاد شهید هیچگونه اطلاع رسانی برای ما همسران نمیکند و ما از هیچگونه مراسمات اطلاع پیدا نمیکنیم و دعوت نمیشویم. زهرا کیانی همسر شهید