سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اوکراین پرداخت بهای گاز به روسيه را به حال تعليق درآورده است

رئیس شرکت انرژی دولتی اوکراین روز شنبه گفت این شرکت پرداخت بهای گاز به روسیه را تا به نتیجه رسیدن مذاکرات درباره بهای گاز صادراتی روسیه به اوکراین ، به حال تعلیق درآورده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری رویترز، رئیس شرکت انرژی دولتی اوکراین روز شنبه گفت این شرکت پرداخت بهای گاز به روسیه را تا به نتیجه رسیدن مذاکرات درباره بهای گاز صادراتی روسیه به اوکراین ، به حال تعلیق درآورده است.

روسیه که ماه گذشته با ضمیمه کردن شبه جزیره اوکراین به خود خشم قدرت‌های غربی را برانگیخت ، بهای گاز صادراتی به اوکراین را افزایش داده و اعلام کرده کیف دو میلیارد و 200 میلیون دلار به مسکو بدهکار است. 

شرکت گازپروم روسیه این ماه بهای گاز صادراتی به اوکراین را به 485 دلار در هر هزار متر مکعب افزایش داد.

 آندری کوبولف رئیس شرکت انرژی دولتی اوکراین با اشاره به بهای گاز صادراتی روسیه در سه ماهه نخست امسال که 268 دلار در هر هزار متر مکعب بود افزود مسئله پرداخت بدهی به طور مستقیم با حفظ بهای گاز در سطح سه ماهه نخست امسال مرتبط است.
اوکراین حدود نیمی از گاز مورد نیاز خود را از طریق روسیه تامین می‌کند و بخش اعظم تامین گاز اروپا نیز از طریق گاز روسیه صورت ‌می‌گیرد که از اوکراین منتقل می‌شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.