سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرام محمودی از مسابقات آسیایی می گوید

تیم والیبال متین ورامین، دهمین نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیاست. بنیاد شهید، استقلال، صنام، پیکان، سایپا، فتح، فولاد اهواز، آبگینه قزوین و کاله مازندران تیم‌هایی هستند که پیش از این در جام آسیا که سه دوره تحت‌عنوان جام صلح و دوستی برگزار شد، حضور یافته‌اند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛ خودروسازان تهران با هفت قهرمانی در این رقابت‌ها صاحب رکورد هستند، ضمن آن که از سال 1989 تا 2013 حدود 30 بازیکن ایرانی برنده جوایز انفرادی مسابقات شده‌اند که آغازگر آنها مرحوم غیاث‌الدین صحنه و محمد مستوفی و آخرین آنها هم سیدمحمد موسوی، فرهاد قائمی و حمزه زرینی بودند.

 حالا نوبت ستارگان دیگر والیبال ایران است تا در این رقابت‌ها خودنمایی کنند. یکی از این ستاره‌ها شهرام محمودی است که همچنان بدون حاشیه بازی می‌کند و فنی‌ترین مهره تیم متین به شمار می‌آید. محمودی البته سومین حضورش را در جام آسیا تجربه می‌کند. آنچه در پی می‌آید ماحصل گفت‌وگوی ما با مردی است که در جام قهرمانان جهان یک‌تنه جور 70 درصد حملات تیم‌ ملی را بر دوش کشید و استاد بازی با دست مدافعان حریف است.

شما با پیکان و کاله هم در جام باشگاه‌های آسیا شرکت کرده بودید. می‌توانید تیم متین را با دو تیم یادشده مقایسه کنید؟

پیکان تلفیقی از بازیکنان قدیم و جدید بود. من، محمدکاظم و موسوی کنار با تجربه‌هایی همچون محمد ترکاشوند، پیمان اکبری و امیر حسینی قرار داشتیم و روزهای خوبی بود. کاله اما یار کمکی نداشت و فدراسیون هم اجازه نداد از بازیکنان تقویتی بهره ببرد. کتف فرهاد نظری آسیب دید و ذخیره نداشتیم و سوم شدیم، اما تیم متین کامل‌تر است و نسل بازیکنان به‌روز والیبال ایران را در اختیار دارد، پوریا فیاضی را هم گرفتیم.

از رقبا در جام باشگاه‌های آسیا چه برداشتی دارید؟

تا به صحنه نیایند نمی‌شود نظر قطعی داد، اما چین همیشه تیم پرقدرتی دارد و تیم‌های عربی از جمله الریان قطر که ساوانی کاپیتان تیم‌ ملی ایتالیا را در اختیار دارد باید پرقدرت باشند.

درباره تیم‌ ملی چه نظری دارید، آیا همچنان امیدوار باشیم؟

برای اعتلای والیبال ایران نسل جدید و قدیم هر دو زحمت کشیده‌اند. فدراسیون، بازیکنان، مربیان و خبرنگاران والیبال دست به دست هم دادند تا به سطحی برسیم که قابل توجه باشد. اما متاسفانه عده‌ای طوری برخورد کردند که انگار همه موفقیت‌ها را ولاسکو به دست آورد و دیگران هیچ بودند.

ولاسکو با شما یا دیگر بازیکنان تیم‌ملی تماس دارد؟

با هیچ‌کس ارتباط ندارد و همیشه همین‌طور است. مربیان می‌روند ولی ولاسکو از همه زرنگ‌تر بود، او به‌موقع ولی در عین حال بدموقعی رفت، چون کار ما در گروه A لیگ جهانی بسیار دشوار است و ولاسکو با زرنگی هر چه تمام‌تر در رفت.

آیا کواچ می‌تواند مثل ولاسکو موفق باشد؟

می‌گویند او مربی برتر لیگ ایتالیاست، اما شناخت زیادی از تیم کنونی ایران ندارد و امیدوارم وقت بیشتری بگذراند تا به آگاهی کامل برسد.

عده‌ای اعتقاد دارند تیم‌ ملی ایران به سقف توانایی‌هایش رسیده و راه رستگاری را در پیش گرفته است. شما چه می‌گویید؟

نه، قبول ندارم. ما می‌توانیم موقعیت‌ها و پیروزی‌های جدیدی را خلق کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.