سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان/

آغاز مطالعات راه اندازي خط آهن سمنان – يزد

كارخانه‌هاي فولاد در استان سمنان براي تهيه سنگ آهن و مواد اوليه خود مجبور بودند پس از سفارش كالا از يزد، مواد خود را از مسير يزد – تهران – سمنان دنبال كنند، اما با راه اندازي راه آهن سمنان – يزد اين مسير كمتر و هزينه حمل مواد نيز كمتر خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان ، نماينده مردم سمنان، مهديشهر و سرخه از احداث ايستگاه راه آهن در شهرك صنعتي سمنان خبر داد و گفت: مطالعات و كارهاي اوليه و هماهنگي‌هاي لازم در این راستا صورت گرفته است و با احداث ايستگاه راه آهن در شهرك صنعتي سمنان، اين منطقه به عنوان منطقه ويژه اقتصادي معرفي خواهد شد.
عليرضا خسروي در نشست مشترك تعدادي از نمايندگان استان با مديران صنعتي و اقتصادي استان سمنان در شركت شهرك‌هاي صنعتي استان افزود: سرمايه گذار در اين بخش معرفي شده است و به زودي عمليات احداث ايستگاه راه آهن در شهرك صنعتي سمنان آغاز خواهد شد.
وي همچنين از آغاز مطالعات راه اندازي خط راه آهن سمنان – يزد خبر داد و گفت: كارخانه‌هاي فولاد در استان سمنان براي تهيه سنگ آهن و مواد اوليه خود مجبور بودند پس از سفارش كالا از يزد، مواد خود را از مسير يزد – تهران – سمنان دنبال كنند، اما با راه اندازي راه آهن سمنان – يزد اين مسير كمتر و هزينه حمل مواد نيز كمتر خواهد شد.
نماينده سمنان، مهديشهر و سرخه تصريح كرد: مشاور اين طرح نيز انتخاب شده است و مطالعات راه اندازي خط آهن سمنان – يزد نيز در حال انجام است.
همچنین نماينده مردم دامغان در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين جلسه گفت: بستر‌هاي لازم براي توسعه و پيشرفت استان سمنان بسيار زياد است، استان سمنان يك استان معدني، صنعتي، گردشگري و داراي ظرفيت‌هاي مطلوب در بخش‌هاي مختلف صنعتي، معدني، كشاورزي و... است.
عبدالرحمان رستميان ادامه داد: بايد شاخص‌هاي توسعه استان سمنان را بررسي و ارزيابي كنيم تا بتوانيم از ظرفيت‌هاي موجود به طور مطلوب و بهينه استفاده كنيم.
نائب رئيس كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي گفت: شركت شهرك‌هاي صنعتي سمنان بايد به دنبال سرمايه گذار برود و آنها را جذب كند، حمايت‌هاي لازم براي جذب سرمايه گذار و تقويت بخش خصوصي بايد صورت گيرد.
رئيس اتاق بازرگاني استان سمنان نيز با بيان اينكه همدلي بخش خصوصي و دولتي در استان سمنان اگر از ساير استان‌ها بيشتر نباشد، كمتر نيست، گفت: واحدهاي توليدي و صنعتي استان سمنان شديداً به حمايت دولت نياز دارند.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان نيز گفت: تعداد زيادي از واحد‌هاي توليدي و صنعتي در استان سمنان وجود دارند كه منابع مالي خود را به صورت قطره چكاني تأمين مي‌كنند و با مشكل نقدينگي پايين روبرو هستند./س
برچسب ها: راه آهن ، صنعت ، سمنان ، یزد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.