سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک کارشناس سیاست خارجی:

جهان اسلام شاهد تروریستی معمولی و گذرا نیست/ تروریسم در قالب محدود خشونت‌طلبی تفسیر نشود

یک کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه جهان اسلام شاهد یک تروریست معمولی و گذرا نیست گفت: در این برهه نگاه به تروریسم نباید در قالب محدود خشونت طلبی تفسیر شود بلکه باید آن را سناریوی گسترده و طولانی مدت بین‌المللی دانست و جریانات در روسیه، عراق، لبنان و افغانستان نشان می‌دهد، مدعیان مبارزه با تروریسم خود مروج و تغذیه‌کننده این پدیده شوم در قلب اسلام هستند.

"مصیب نعیمی" در گفتگو  با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران،  پیرامون منبع تغذیه بنیادگرایی و مبارزه با تروریسم گفت: قطعا پدیده‌ شوم گروه‌های تندرو و تروریستی در جوامع اسلامی پدیده‌ای خودساخته و غیرمنتظره نبوده بلکه آبشخور آن برخی رژیم‌هایی است که با استفاده از این مجموعه‌ها در پی تثبیت منافع خود هستند.
 
این کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه وجود چنین تفکر خطرناکی در جهان اسلام قطعا فراتر از یک گروه یا مجموعه‌ای تندروست، تاکیدکرد: زمانی که دست سلطه کشورهای استعماری بر سرنوشت ملت‌های اسلامی کوتاه شد، اقدام به فروپاشی از درون جهان اسلام کردند.

نعیمی ادامه داد: تجهیزات،  تسلیحات و  پشتیبانی‌های سیاسی برای گسترش این افکار نشانگر یک توطئه بزرگ بین‌المللی به سرکردگی کشورهای بزرگ دنیاست.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر جهان اسلام شاهد یک تروریست معمولی و گذرا نیست، افزود: سال‌ها تلاش و طراحی شده تا خطر خارجی در جوامع اسلامی نادیده گرفته شده و دشمنی و فتنه در داخل جوامع اسلامی افزایش یابد.   
 
نعیمی با اشاره به این که برخی کشورهای اسلامی پشتیبان و منبع تغذیه این جریان شوم هستند، اظهارداشت: در این برهه نگاه به تروریسم نباید در قالب محدود خشونت طلبی تفسیر شود بلکه باید آن را سناریوی گسترده و طولانی مدت بین‌المللی دانست و جریانات در روسیه، عراق، لبنان و افغانستان نشان می‌دهد، مدعیان مبارزه با تروریسم خود مروج و تغذیه‌کننده این پدیده شوم در قلب اسلام هستند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: بحث تروریسم  نیاز به کالبدشکافی و کارشناسی عمیق داشته و  باید برای پایان دادن این تهدید جدی، تلاش کرد، اگر چه تروریسم با آگاهی کشورهای اسلامی تضعیف شده و اکثر کشورهایی که روزی در دام تروریسم قرار داشتند امروزه از وجود این پدیده نگران هستند، اما یک حرکت همه جانبه فرهنگی و اطلاع رسانی و به دنبال آن اقدامات جدی سیاسی و امنیتی در جهت مبارزه با این خطر در جوامع اسلامی ضرورت دارد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.