سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حدود ۱۰ درصد نوزادن کم وزن متولد می‌شوند

آمار نوزادان کم وزن شاخص بهداشتی است و آمار زنده ماندن آن‌ها با توجه به مراقبت‌های ویژه رو به افزایش است.

حسین فیروزی متخصص نوزادان و استادیار دانشگاه علوم پزشکی مازدران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: نوزادانی که در هنگام تولد پایین‌تر از ۲۵۰۰ گرم وزن داشته باشند جز نوزادان کم وزن محسوب می‌شوند. 

 وی ادامه داد: وزن بین ۲۵۰۰ گرم تا ۴۰۰۰ گرم طبیعی محسوب می‌شود و حدود ۸ تا ۱۰ درصد نوزادان در ایران کم وزن هستند و با توجه به مراقبت‌های پس از زایمان و دوران بارداری همچنین روشهای بارداری خارج رحمی این آمار رو به افزایش است. 

 فیروزی افزود: آمار نوزادان کم وزن یک شاخص بهداشتی است و آمار زنده ماندن این نوزادان با توجه به مراقبت‌های ویژه رو به افزایش است. 

وی با اشاره به اینکه نوزادانی که زیر ۳۷ هفته بارداری متولد شود نارس هستند، گفت: نوزادانی که وزن کمتر از ۱۵۰۰ گرم دارند خیلی کم وزن هستند و همچنین زیر ۱۰۰گرم بسیار کم وزن گفته می‌شود. 

 
این متخصص در خصوص عوارض بعد از تولد نوزاد کم وزن اذعان داشت: فلج مغزی، عفونت‌های مغزی و خونی، مشکلات ریوی، قلبی و عوارض مشابه نیز از عوارض تولد این نوزادان است. 

 این متخصص با اشاره به اینکه سنجش مراقبت‌های ویژه برای نوزادان کم وزن هزینه‌های سرسام آوری را در پی دارد، افزود: در بیمارستان‌های دولتی نیز هزینهٔ هر تخت شبی ۲۵۰ هزار تومان که هزینه‌های دارو و.. از این میزان افزایش مستثنی است. 


انتهای پیام/
برچسب ها: نوزاد ، وزن ، ریه ، قلب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.