سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک نویسنده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

توجه به کیفیت‌ مداری در "ادبیات" ضروری است

کیفیت‌ مداری در "ادبیات" به جای توجه به تعدد آثار در این زمینه صورت بگیرد.

سارا جلوداریان نویسنده و کارشناس ادبی در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: فرهنگ عرصه‌ای است که همواره در آن جای کار، وجود دارد و بسیار تاثیرگذار است. در فرهنگ عرصه هفت‌گانه هنر را داریم که می‌توان در آن کارهای بسیاری انجام داد.

وی افزود: در عرصه‌های نشر، ارائه آثار و خدماتی که به نویسنده ارائه می‌شود می‌توان اقدامات زیادی صورت داد، بودجه‌هایی که برای ادبیات به منظور تولید اثر خوب اختصاص داده می‌شود باید منصفانه باشد.

این نویسنده ادامه داد: به جای توجه به تعدد آثار در ادبیات به کیفیت‌مداری توجه شود این کیفیت‌مداری حتی در زمینه چاپ کتاب نیز لحاظ شود، برداشتن ممیزی کتاب از یک طرف خوب است و از طرف دیگر موجب درهم‌ آمیختن آثار خوب و بد با یکدیگر می‌شود.

این کارشناس ادبی تصریح کرد: مخاطب امروز ادبیات بی‌حوصله است و رسانه‌ها نیز با کتاب رقابت می‌کنند مخاطب با ابهام‌های زیادی مواجه می‌شود و آثار خوب و بد با برداشتن ممیزی کتاب هر دو بالا می‌آیند و موجب سردرگمی مخاطب در تشخیص اثر خوب از بد می‌شود.

جلوداریان عنوان کرد: کیفیت‌مداری فرهنگ به دلیل تاثیرگذاری این عرصه بر مخاطب و آمیختگی آن با روح و جان آدمی مهم است.

وی بیان کرد: برداشتن ممیزی کتاب از طرفی سبب آزادی بیان و از طرف دیگر سبب درهم آمیختن آثار خوب و بد می‌شود سعی کنیم آثار با کیفیت در زمینه ادبیات را بشناسانیم بارها مخاطب در شعر جوان امروز حرفی برای گفتن نمی‌یابد.

این نویسنده ادامه داد: بودجه‌های فرهنگی و آثار تولید شده در زمینه ادبیات را مدیریت کنیم تا سطح فرهنگی جامعه بالا برود.

انتهای پیام/

برچسب ها: ادبیات ، کتاب ، رسانه ، مخاطب ، کیفیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.