سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

تولید آجرهای مقاوم در برابر زلزله توسط مخترع آملی

مخترع سخت کوش آملی، نخستین بار در دنیا موفق شد، با طراحی در مراحل تولید آجرها، مقاومت آنها را در برابر شدیرترین ارتعاشات با موفقیت آزمایش کرد و از اطمینان و مقاومت کامل آن درصورت استفاده در صنعت ساختمان سازی در برابر زلزله های تا قدرت بیش از 8ریشتر خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، حسین رنجبر که به همراه فرزندش به این موفقیت دست یافته در رابطه با اختراع خود گفت: با ایجاد شیارهایی در پشت و روی آجرها وحفرهایی برای عملیات چفت وبس در چیدن آجرها بر روی هم مرتب سازی می شود و بدون استفاده از هر نوع مصالحی شامل سیمان وماسه در صنعت ساختمان سازی کاربرد خواهد داشت.

وی افزود: کم حجم بودن، سرعت در ساخت وساز ، افزایش عمر ساختمان ، جلوگیری کامل هدر رفت سرما وگرما در ساختمان و ایمینی و اطمینان کامل در سازه های ساختمانی احداث شده از مزایای مهم آجرمقاومت به زلزله است.

این مخترع آملی اضافه کرد: از مزایای دیگر این اختراع این است، می توان از چسب دوقاب به جای سیمان هم برای فاصله های بین آجرها استفاده کرد.

رنجبر ادامه داد: در آجرها وسفال های فعلی و قابل کاربرد در صنعت ساختمان سازی کشور، به علت نداشتن شیار و استفاده از سیمان ، امکان مقاومت وارتعاشات وجود ندارد وبا لرزه هایی با قدرت 4 ریشتر به بالا امکان تخریب سازه وجود دارد.

وی تصریح کرد:‌ با ایجاد دیواره سازه ای در ارتفاع بیش از 2 متر، آجرهای تولیدی بر روی هم قرار چفت وبست شده وبا فشار وشدت لرزه ای که به آنان داده شده بود، هیچ تکانی نخورد و حتی یک آجرهم از جای خود به زمین نریخت.

مخترع تولید آجرهای ضدزلزله با بیان اینکه چندین کشورجهان تاکنون خواهان همکاری با من و خریداری طرح ابداعی من شده بودند، تصریح کرد:‌از آن جایی که 28 ماه سابقه حضور در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس و جانباز شیمایی هستم، پاسخ رد به درخواست آنان دادم و اگر هم کاری کردم برای کشورم و رفاه حال مردم ما باشد.

رنجبر، با بیان اینکه ایران از جمله کشورهایی هست که همواره خطرهای ناشی از زلزله آن را تهدید می کند، گفت: آمارهای خسارتهای انسانی و تخریب های شهری ناشی از بروز زلزله در یک شهر نشان می دهد که هم دولت و مردم متضرر هستند و می توان با حمایت از طرح های این چنینی این خسارت ها به حداقل رساند.

وی با بیان اینکه این اختراع به شماره " 79501 " در اداره کل ثبت شرکتها ومالکیتهای صنعتی کشور ثبت شده است، از مسئولان خواست برای به تولید انبوه رسیدن از طرح او در ارائه تسهیلات مورد نیاز به او کمک کنند/ش.



برچسب ها: تولید ، زلزله ، مخترع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
بیات
۲۲:۲۷ ۲۲ آبان ۱۳۹۶
ممنون میشم اسم و شماره تماس یا راه ارتباطی با اقای مخترع اجرها برای همکاری و کمکشون لطف میفرمایید
باتشکر