سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آخرين اخبار از سرنوشت هواپیمای ناپدید شده مالزیايی؛

کمک خلبان پيش از ناپديد شدن هواپیما قصد داشته تماس تلفنی برقرار کند

نخست وزیر استرالیا در سخنانی جزئیات جدیدی از سرنوشت هواپیمای بوئینگ 777 مالزی منتشر کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اسکای نیوز:"تونی ابوت" روز شنبه در سخنانی گفت : دریافت سیگنال‌های فراوان این اطمینان را می‌دهد که این سیگنال‌ها متعلق به هواپیمای ناپدید شده مالزی است.

وی همچنین گفت : جستجو برای پیدا کردن لاشه‌های هواپیمای ناپدید شده به زمان طولانی نیاز دارد.

گفتنی است حدود 14 هواپیما و 13 کشتی در حال جستجو در جنوب اقیانوس هند برای یافتن اثری از پرواز ام.اچ 370 مالزی هستند که 35 روز پیش با 239 مسافر و خدمه پرواز حدود یکساعت پس از برخاستن از باند فرودگاه کوالالامپور و در مسیر پکن از صفحه رادارها ناپدید شد.


در همین حال روزنامه مالزیایی «نیو استرِیتز تایمز» روز شنبه اعلام کرد کمک‌خلبان هواپیمای ناپدید شده مالزی سعی داشته است پیش از محو شدن هواپیما از روی رادار با استفاده از تلفن همراه خود تماس برقرار کند.

این روزنامه به نقل از یک بازرس که خواست نامش فاش نشود، تصریح کرد این تماس تلفنی احتمالا به علت حرکت سریع هواپیما و دور شدن آن از برج مخابراتی قطع شده است.

این روزنامه در این مطلب که تحت عنوان «درخواست ناامیدانه برای کمک» نوشته شده بود، هیچ اشاره‌ای به مخاطب تماس تلفنی مذبور نکرد.

سرنوشت هواپیمای ناپدید شده مالزی هنوز مشخص نیست و تا کنون فرضیه‌های گوناگونی همچون هواپیماربایی، اقدام تروریستی و یا سرکشی خلبان بررسی شده است.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.