سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روسيه:پاسخی به درخواست برای گفتگو درباره بدهی گازی اوکراين دريافت نشده‌است

دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهور روسیه روز جمعه اعلام کرد سران اروپا هنوز به درخواست ولادیمیر پوتین برای انجام گفتگوهای فوری به منظور رفع ابهامات در خصوص بدهی اوکراین به مسکو بابت خرید گاز طبیعی و تبعات احتمالی آن بر صادرات، پاسخ نداده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل ازخبرگزاری رویترز؛ پس از آنکه آمریکا، روسیه را به استفاده از انرژی به عنوان یک ابزار ارعاب متهم کرد، پسکوف همچنین به این اتهام عکس‌العمل نشان داد و اعلام کرد آمریکا، مشتری روسیه نیست و بهایی که مسکو بابت صادرات گاز از کیف دریافت می‌کند، ربطی به واشنگتن ندارد.
از زمان برکناری یک رئیس جمهور حامی روسیه در اوکراین توسط نیروهای هوادار غرب در ماه فوریه، روسیه قیمت گاز را تقریبا دو برابر کرده است.
پوتین روز پنجشنبه با ارسال نامه‌ای برای سران 18 کشور اروپایی که گاز روسیه را می‌خرند، هشدار داد اگر این کشور صادرات به اوکراین را به علت عدم پرداخت بدهی‌های این کشور قطع کند، ممکن است صادرات به اروپا نیز مختل شود.
پوتین همچنین پیشنهاد گفتگو را در خصوص آن‌چه که وی اوضاع اضطراری خواند، مطرح کرد.
پسکوف در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: «تا این لحظه، هیچ پاسخی دریافت نشده است».
وی با اعلام اینکه گفتگو با آمریکا بی‌فایده خواهد بود، افزود مذاکره با اتحادیه اروپا «بدون مشارکت کشورهای مشتری، کامل نخواهد بود».
این سخنان نشان می‌دهد که مسکو نمی‌خواهد به تنهایی با اتحادیه اروپا مذاکره کند.
پسکوف در پاسخ به انتقادهای آمریکا نیز اعلام کرد: «درک ارزیابی‌های آمریکا از عادلانه یا ناعادلانه بودن قیمت، دشوار است زیرا این ارزیابی توسط طرفی ثالث ارائه می‌شود که هیچ ارتباطی با بازار گاز اروپا ندارد».


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.