سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اوکراين: بهای پيشنهادی گاز روسيه را نمی‌پذیریم/ از کشورهای اروپایی گاز خریداری می کنیم

وزیر انرژی اوکراین اعلام کرد کیف با بهای گاز طبیعی روسیه که به میزان 480 دلار توسط مسکو برای هر یک هزار متر مکعب گازتعیین شده است، موافق نیست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ایتارتاس؛ "یوری پرودون"، وزیر انرژی اوکراین روز جمعه اعلام کرد کیف با بهای گاز طبیعی روسیه که به میزان 480 دلار توسط مسکو برای هر یک هزار متر مکعب گازتعیین شده است، موافق نیست.

وی گفت مقامات اوکراین در حال حاضر سرگرم مذاکرات فشرده با کمیسیون اروپایی در زمینه انتقال معکوس گاز به این کشور هستند.

 وزیر انرژی اوکراین در پایان تاکید کرد بر اساس این طرح گاز مصرفی در داخل از کشورهای لهستان و مجارستان به این کشور برگشت داده می شود که سهم لهستان در این زمینه روزانه 20 میلیون متر مکعب گاز خواهد بود.

یوری پرودان  روز جمعه اعلام کرد کشورش به خرید گاز از اروپا نیاز « فوری » دارد و امیدوار است به زودی توافقنامه هایی با شرکت های بزرگ آلمانی و فرانسوی منعقد کند.

 وزیر انرژی اوکراین در سخنانی در پارلمان این کشور گفت : « می خواهیم به زودی از کشورهای اروپایی گاز خریداری کنیم و این در حالی است که روند خرید گاز اکنون برعکس شده است.»

وی افزود : « شرکت های گازی اروپا پیشنهادهایی ارائه کرده اند و انتظار داریم که این توافقنامه با شرکت آلمانی ار.و.ای (RWE) و یک شرکت فرانسوی منعقد شود.»

انتهای پیام/
برچسب ها: اوکراین ، بهای ، گاز ، روسیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.