سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعال جنبش تسخیر وال استریت:

آمریکا حق ندارد درباره نماینده ایران به تهران دستور دهد!

فعال جنبش تسخیر وال استریت تاکید کرد نه کنگره و نه دولت آمریکا حق ندارند به ایران دستور دهند چه کسی را نماینده خود در سازمان ملل متحد کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به  نقل از شبکه تلویزیونی پرس‌تی‌وی، در ادامه جنجالهایی که آمریکا درباره معرفی حمید ابوطالبی نماینده جدید ایران در سازمان ملل متحد به راه انداخته است، جی کارنی سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد ابوطالبی صلاحیت نمایندگی ایران را در سازمان ملل متحد ندارد. سنای آمریکا نیز رای داده است مانع ورود ابوطالبی به خاک آمریکا شود. مجلس نمایندگان آمریکا نیز تصمیم دارد به زودی قطعنامه ای مشابه صادر کند. 

"سامومبا سابوکوی" از رهبران جنبش تسخیر وال استریت در نیویورک گفت نه سنا و نه مجلس نمایندگان و نه حتی رئیس جمهور آمریکا نمی توانند بگویند کشورهای دیگر چه کسی را به عنوان نماینده خود در سازمان ملل متحد انتخاب کنند. آنها حق ندارند نظر خود را به سازمان ملل متحد که قرار است نهادی مستقل باشد تحمیل کنند گرچه می دانیم که این سازمان نیز تا حدود زیادی تحت نفوذ و کنترل آمریکاست. 

سامومبا سابوکوی گفت این فرد بخشی از انقلاب ایران بود که انقلابی کاملا درست و به حق علیه دیکتاتوری بود که آمریکا از او حمایت می کرد و سیا او را با کودتا علیه مصدق دوباره در ایران به قدرت برگردانده بود. بنابراین این حق ابوطالبی بود که به عنوان یک دانشجو در انقلاب مشارکت داشته باشد. 

سامومبا سابوکوی معتقد است رسانه های آمریکا اغلب چهره غلطی از ایران نشان می دهند و باعث می‌شوند صلح میان آمریکا و ایران دشوارتر شود. 

سامومبا سابوکوی گفت: ایران به هر علتی همیشه از ملتهای مظلوم، طبقه کارگر و رنگین پوستان در سراسر جهان حمایت کرده است. بنابراین در نهایت واقعیت مشخص می‌شود. 


انتهای پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.