سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشتی پر اسرار در "نمایشگاه کتاب"

کتاب"کشتی پر اسرار" اثر علی‌بابا چاهی توسط نشر در نمایشگاه بین‌المللی کتاب عرضه می‌شود.

علی‌بابا چاهی شاعر در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: کتابم با عنوان "گذاره‌های پیوست"(نود سال شعر نو فارسی) در 630 صفحه تدوین شده و توسط نشر دیبایه به نمایشگاه کتاب می‌آید.

وی افزود: در کتاب"گذاره‌های پیوست" در واقع آنتولوژی شعر معاصر بررسی می‌شود و 90 سال از شعر معاصر ایران را در برمی‌گیرد البته در این کتاب، شعر معاصر به‌صورت سیستماتیک نه به صورت تعداد زیاد بررسی شد هرچند کتاب از نیما شروع می‌شود اما کلیت آن محور جریان‌های شعری شکل گرفت.

این شاعر ادامه داد: در کتاب"گذاره‌های پیوست" شاعران جریان ساز و افرادی که تحت تأثیر این شاعران قرار دارند جایگاهی مشخص دارد در گروهی مستقل جای گرفته‌اند.

بابا چاهی تصریح کرد: در تمام کتاب"گذاره‌های پیوست"، هریک از گروه‌های شعری ذیل یک مصرع از نیما قرار گرفته‌اند، مصراع بیان شده جنس شعر آن گروه شعری را نشان می‌دهد. علاوه بر این یک مقدمه در 15 صفحه درباره چیستی و چرایی کتاب در کتاب آوردم و در آن درباره فلسفه شکل‌گیری در گذاره‌های پیوست بحث می‌کنم.

وی عنوان کرد: کتاب "گذاره‌های پیوست" به گونه‌ای تنظیم شده که بدون شرحی مبسوط چگونگی تحول و روند کلی شعر معاصر را نشان می‌دهد و پژوهشگران می‌توانند بر اساس این کتاب تحقیقات خود را تکمیل کنند.

باباچاهی بیان کرد: کتاب شعرم"کشتی پر اسرار" تا این لحظه در دست چاپ است و مجوز چاپ آن اخذ شده و توسط بشر نگاه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب عرضه می‌شود و در آخر کتاب نیز مصاحبه‌ام درباره پست مدرنیسم دردسرساز آورده شد.

وی ادامه داد: مصاحبه‌ای در کتاب "کشتی پر اسرار" معطوف به شعرهای این کتاب است.

این شاعر تصریح کرد: کتاب دیگری با عنوان"هفتاد گل زرد"(علی بابا چاهی در وضعیت دیگر) نوشته محمد لوطیج درباره آثارم توسط انتشارات اهورایی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب عرضه می‌شود.

این شاعر اظهار داشت: نویسنده در کتاب"هفتاد گل زرد" سعی کرده بخش دوم آثار را به تعبیر خودش قسمت رادیکالتر شعرم را که در وضعیت دیگر نامیده می‌شود، بررسی کند.

بابا چاهی خاطرنشان کرد: در کتاب"هفتادگل زرد" شعرهایم از سال 1372 تا 1392 بررسی شده است و نویسنده گزیده‌ای از 15 کتابم را در طی 20 سال در کتاب آورد.

انتهای پیام/
برچسب ها: نمایشگاه ، کتاب ، نشر ، شاعر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.