سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد/ در شرایط سخت تحریمها :

دانشجویان مهندسی صنایع یزد دستگاه ترمیم زخم طراحی کردند

با این دستگاه، فشار خلا در محل زخم با کنترل بسیار دقیق ایجاد می‌شود و این فشار با افزایش خون‌رسانی در محل زخم و جمع‌آوری عفونت و ترشحات زخم در یک ظرف مخصوص باعث بهبود زخم می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

علی انتظاری به همراه علی پارساییان دو دانشجوی مهندسی صنایع و مهندسی مکانیک دانشگاه یزد موفق به طراحی و ساخت دستگاه ترمیم زخم شداند.

وی افزود: این دستگاه با تنظیم مقدار فشار خلاء و با تزریق دارو و شست‌وشوی زخم بدون نیاز به باز کردن پانسمان می‌تواند به بهبود زخم کمک کند.

مجری طرح گفت: با توجه به رشد بیماری دیابت در یزد این دستگاه از وجود عفونتها در زخم جلوگیری خواهد کرد

انتظاری با بیان اینکه در این دستگاه، سیستم تزریق دارو در محل و شست‌وشوی زخم وجود دارد، تصریح کرد: تایمر موجود در دستگاه به پزشک این امکان را می‌دهد که زمان مورد نیاز برای مکش، تزریق دارو و شست‌وشو را به طور کنترل شده به زخم اعمال کند بنابراین با دوز کم دارو، ضمن جلوگیری از عفونت و وارد شدن میکروب به زخم و آثار جانبی کمتر، بهبود انواع زخم‌ها را میسر می‌کند.

وی درباره آزمایش‌های بالینی این دستگاه گفت: این دستگاه زیر نظر دکتر کارگر، جراح عمومی و دکتر محمدرضا مهربانیان، جراح مغز و اعصاب بر روی 10 بیمار در بیمارستان شهید صدوقی یزد آزمایش شده که نتایج آزمایش‌های بالینی و کشت میکروبی و پاتولوژی نشان داد که زخم بیماران بهبود یافته است.

انتظاری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ترمیم زخم در بیماران دیابتی یکی از مشکلات عمده در جامعه است و حداکثر موارد درمان این نوع زخم‌ها منجر به قطع عضو بیمار می‌شود،

این دو دانشجو در پاسخ به سئوال خبرنگار ما در مورد چشم انداز این اختراع یادآور شدند: تولید این دستگاه در سطح انبوه کمک بزرگی به ترمیم و بهبود انواع زخمها و جلوی قطع عضو بیماران خواهدشد/س
برچسب ها: اختراع ، دانشجویان ، یزد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.