سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عزم راسخ گام اصلی موفقیت است

اراده از مهم ترین وجه شخصیت هر انسان و لازمه شروع هر کاری است و اگر نباشد، آن کار انجام نخواهد شد.پس با عزم راسخ به سوی موفقیت گام بردارید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، از همان لحظه‌ای که برای انجام کاری برنامه ریزی میکنید، آن را شروع کنید و هر گاه کاری را شروع کردید، آن را به اتمام برسانید. بدانید که انرژی و اشتیاق لازم برای انجام هر کار زمانی رخ می دهد که آن را آغاز کنید و بدانید که پس از شروع کار، انگیزه لازم را به دست خواهید آورد. از نشستن و فقط نقشه آغاز را کشیدن هرگز راهی شروع نمیشود، بلکه باید حرکت کرد تا فرصت‌ها و موقعیت‌های تازه نمایان شوند.

بر همین اساس متین السادات نصری روانشناس و مشاور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: عزم راسخ و اراده از مهمترین وجه شخصیت هر انسانی است و همچنین اراده لازمه شروع هر کاری بوده که اگر نباشد، آن کار انجام نخواهد شد.

وی افزود: برخی از افراد استعداد و هوش لازم برای رسیدن به هدف مورد نظر را دارند اما اراده انجام آن کار را ندارند.

این روانشناس خاطرنشان کرد: وقتی کاری را شروع کردیم، با پشتکار و کمک گرفتن از پتانسیل‌های دیگر مانند انگیزه، استعداد، هوش، برنامه ریزی صحیح میتوانیم آن را به اتمام برسانیم.

این مشاور به افراد توصیه کرد: شروع هر کار بسیار مهم تر از انجام نیمی از آن است. پس وقتی کاری را به خوبی آغاز کردید، مطمئن باشید ادامه کار نیز خوب خواهد بود.

گفتنی است، بی وقفه انجام دادن هر کاری همراه با توانایی تصمیم گیری و انتخاب و عمل در همان لحظه بسیار مهم است و بر روحیه و اراده انسان تاثیر شگرفی باقی می‌گذارد. در عمل کردن به برنامه مورد نظر باید به به سرعت حرکت کنیم. نباید برنامه‌ ؟؟ را مشخص کنیم، اما زمان دیگری به دنبال انجام آن برویم. زیرا این کار هدف ما را مبهم و تنگ کرده و برنامه‌ها را به تاثیر می‌اندازد.

پس بعد از تعیین هدف و برنامه ریزی به سرعت اقدام کنید تا وقت و زمان خود را از دست نداده و برنامه‌هایتان به تاخیر نیفتد.

گزارش از ایده مفرح

انتهای پیام/

برچسب ها: اا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.