سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:

طرح جامع "مسکن" در حال بازنگری است/ بازار" اجاره‌‌بها" بازار آرامی پیش‌بینی می‌شود

آخوندی گفت: بازنگری طرح جامع مسکن آغاز شده و هماهنگی‌های لازم با کمیسیون عمران در حال انجام است.

عباس آخوندی در جمع خبرنگاران در حاشیه سالگرد تأسیس بنیاد انقلاب اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: بازنگری طرح جامع مسکن در حال انجام است و پیش‌نویس این طرح به کمیسیون عمران مجلس ارائه شد.

وی در ادامه افزود: ایده این طرح به کمیسیون عمران ارائه شده و وزارت راه و شهرسازی در نظر دارد در تمامی مراحل این طرح با هماهنگی کمیسیون عمران صورت گیرد تا مشکلی در انجام این طرح ایجاد نشود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه اظهار داشت: مسکن اجتماعی به کمک مردم و با حمایت دولت و تأمین زیربناها انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مسکن اجتماعی بازگشت به گفتمان امام(ره) و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است گفت: طی این فرمان گروه‌های هدف با پایین‌ترین سطح درآمدی شناخته و مسکن برای آنها ساخته می‌شود.

وی در ادامه افزود: انتخاب مسکن در محل‌های قابل سکونت از جمله ویژگی‌های مسکن اجتماعی به شمار می‌رود.

آخوندی در ادامه تصریح کرد: مسکن اجتماعی باید در ترکیب بافت‌های فرسوده شهری ساخته شود و بنیاد مسکن با توجه به تجارب بسیار خوب خود در دوره‌های گذشته با کمک مردم اقدام به شروع ساخت مسکن اجتماعی می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دولت اقدام به تأمین منابع مالی موردنیاز این طرح می‌کند گفت: ما در دولت از جهت تأمین منابع هیچ مشکلی نداریم و بنیاد مسکن با اعلام بودجه موردنیاز این اعتبارات را تأمین می‌کند.

وی در ادامه افزود: بنیاد مسکن مدل‌های مختلف از انجمن‌ها را به کار می‌گیرد و با همکاری مردم اقدام به ساخت مسکن اجتماعی می‌کند.

آخوندی در ادامه تصریح کرد: برآورد اولیه برای مسکن اجتماعی ساخت یک میلیون و 500 هزار واحد مسکن طی یک دوره 10 ساله است که بنیاد مسکن با مطالعات بیشتر آمار دقیق‌تر را اعلام می‌کند.

وی در خصوص وضعیت بازار اجاره‌بها گفت: اقتصاد آرامی پیش‌رو داریم و من هیچ حرکت تندی را در این بازار پیش‌بینی نمی‌کنم و تمامی شاخص‌های اقتصادی روند کندی را برای این بازار نشان می‌دهند.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه توضیح داد: ‌امام و مقام معظم رهبری همواره تأکید کرده‌اند که دولت نباید بیهوده در بازار دخالت کند و این اقدام را کار ناپسندی اعلام کرده‌اند.

آخوندی خاطرنشان کرد: ما پیگیر افزایش تسهیلات توسط بانک مرکزی هستیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: مسکن ، اجتماعی ، تسهیلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
leila
۱۶:۳۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
با سلام
خیلی دوست دارم شرایط این طرح بدونم.چون ما30ساله مستاجریم واصلا پس اندازی واسه خرید خونه یا حتی برای ثبت ناام برای مسکن مهر هم نداریم.چون بابام کارگره و بیشتره درامدش صرف اجاره خونه میشه.