سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس بیمارستان شریعتی خبرداد

ایجاد فرهنگ سلامت با ابلاغ سیاست‌های نظام سلامت/ تربیت پزشکان و ایجاد روش‌های درمان بومی و ارزان با ابلاغ سند نظام سلامت

دکتر سروش گفت: سند ابلاغ سیاست‌های نظام سلامت به عنوان تکلیف فردی مشخص شده و خانواده به عنوان یک محور نقش نقش موثر سلامت را دارد.

دکتر سروش رییس بیمارستان شریعی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  در رابطه با ابلاغ سیاست‌های نظام بهداشت توسط مقام معظم رهبری گفت: خوشبختانه این پیام و رهنمود رهبر معظم انقلاب صحبت را بر ما تمام کرده و شور و نشاطی در جامعه‌ی پزشکی ایجاد کردند و این ابلاغ ما را کمک کرد تا به سمت مقصد و اهداف مد نظر مقام معظم رهبری، رییس جمهور محترم و مسئولان حوزه وزارت بهداشت حرکت کنیم.

وی افزود: با ابلاغ این سیاستها ما دیگر بهانه‌ای نداشته و فضا را برای ایجاد یک فرهنگ ایجاد کرده که آن هم فرهنگ توجه به سلامت است.

وی ادامه داد: این فرهنگ، فرهنگ افرادی است که می‌خواهند در حوزه سلامت کار کنند، فرهنگ پرورش انسانهایی است که در این حوزه فعالیت می‌کنند و با ابلاغ این سیاستها تکلیف فردی را مشخص کرده‌اند.

وی افزود: در این سند تکلیف فردی مشخص شده و  خانواده به عنوان یک محور، نقشی که می‌تواند در سلامت داشته باشد، توجه به نکات اجتماعی نیز شده است و بحث تربیت نیروی انسانی، یعنی پزشکانی تربیت کنیم تا به دنبال بهترین بومی ترین، مناسب ترین و ارزان ترین روش درمانی باشند.

وی افزود: تمامی نکات هوشمندانه و علمی توجه شده و بحث توجه به مستندات و پزشکی مبتنی بر شواهد فرمایشی بود که در بند بند این پیام مشاهده می نمود.

دکتر شریعتی گفت: بحث توانبخشی نکته‌ی حائز اهمیت بود که به خوبی در این ابلاغ وجود دارد یعنی بعد از دوره‌ی درمانی ما افراد را رها نکنیم و توانمندسازی افراد بعد از انجام درمان نیز توجه شده است.

 وی افزود: بحث طب سنتی و مسائلی که در طب خودمان وجود دارد و علمی سازی آن و منطبق کردن بر شواهد علمی همه نکات مهمی به شمار می روند.

وی گفت: این فرصتی برای ما است که اگر از آن به خوبی استفاده کنیم می‌توان به آن چیزی که مد نظر همه است و نقصی که در حوزه سلامت وجود دارد برسیم اما بالاخره سلامت از اولویت‌ها است و باید همه تلاش کنیم تا مردم سالم تر و خوشحال تر باشند.

لزوم داشتن تولیت واحد نظام سلامت در کشور

دکتر سروش در پاسخ به چگونگی مشاهده‌ی آثار این واحد شدن تولیت در زندگی مردم گفت: این تولیت واحد قطعا کمک خواهد کرد تا بیمارستانها بهتر بتوانند آن چیزی که مد نظر مقام معظم رهبری و هم مسئولین مملکتی است اتفاق افتد.

وی افزود: عدالت در خدمت رسانی، خدمت خوب و مناسب و آن سرآمدی که مد نظر ما نیز وجود دارد رخ خواهد داد.

دکتر سروش گفت: این حمایت معنوی که مقام معظم رهبری اعمال کردند یک جهش بیش از صد درصدی در تمامی بیمارستانها اتفاق می‌افتد و خودم نیز با تمام وجود این را حس می‌کنم و از طرف خودم این قول را می‌دهم تا آخر امسال خبرهای خوش اتفاق می افتد و مردم دغدغه کمتری به جز درد خواهند داشت.

انتهای پیام/
برچسب ها: سلامت ، فرهنگ ، درمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.