سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری/

افزایش بیماری های قلبی و عروقی در مازندران نگران کننده است

رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه آمارمرگ و میر بیماران قلبی و عروقی در مازندران نگران کننده است، گفت: متاسفانه ماموریت اورژانس ۱۱۵ در حوزه بماران غیر تصادفی ۱۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،فرهاد مصدری در  اظهار کرد: 70 درصد تماس های تلفنی با 115 مزاحمت تلفنی است.

وی با اشاره به استقرار 73 پایگاه اورژانس 115، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد هوایی در مازندران افزود: در یک ماهه گذشته حدود پنج هزار ماموریت در مراکز اورژانس استان به ثبت رسیده که هزار و 480 مورد ماموریت تصادفی بوده است.

مصدری با بیان اینکه تنها مرکز امداد هوایی کشور در دانشگاه علوم پزشکی مازندران مستقر است، افزود: راه اندازی مرکز امداد هوایی سالانه دو میلیارد تومان هزینه دارد که این هزینه ها از محل اعتبارات داخلی دانشگاه تامین می شود.

وی از استقرار 10 کمپ سلامت در مبادی ورودی استان خبر داد و گفت: تست های قند و فشارخون در این کمپ ها به صورت رایگان انجام می شود.

مصدری از افزایش 15 درصدی بیماران غیر تصادفی در اورژانس دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: متاسفانه آمار مرگ ومیر در بیماران قلب و عروقی در مازندران افزایشی است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه تمام تمهیدات لازم برای راه اندازی پایگاه های اورژانس در سطح استان پیش بینی و برای پایگاه های اورژانس آمبولانس خریداری شده است، گفت: متاسفانه به دلیل کمبود نیروی فارغ التحصیل پرستار مرد، دانشگاه علوم پزشکی نمی تواند پایگاه اورژانس جدید را در سطح استان راه اندازی کند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: ساری ، بیماری ، قلبی عروقی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.