سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/نقش اراضی کشاورزی دماوند:

در تحقق اقتصاد مقاومتی بسیار برجسته است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند گفت: نقش اراضی کشاورزی دماوند در تحقق اقتصاد مقاومتی که مد نظر مقام معظم رهبری بوده، بسیار برجسته است.

حمید رضا خلیلی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: باید در راستای اقتصادی کردن تولید، استفاده درست از منابع، اسراف نکردن و پایداری تولید در دماوند در برهه کنونی بیشتر توجه شود.

وی ادامه داد: باید با رعایت مسائل زیست محیطی، افزایش تولید را مد نظر قرار دهیم و به آن سو گام برداریم تا بتوانیم استقلال خود را حفظ کنیم.

خلیلی از برخورد شدید با دست درازی به اراضی کشاورزی دماوند به منظور صیانت از این اراضی خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند تصریح کرد: شهرستان دماوند دارای بالغ بر 180 هزار هکتار زمین است که 17 هزار و 500 هکتار آن جزو اراضی زراعی محسوب می شود.

وی ادامه داد: این رقم کمتر از 10 درصد کل اراضی دماوند است و از این رو، تقاضا داریم اراضی خاصی که داخل حریم بوده و در اختیار اداره راه و شهرسازی دماوند قرار گرفته است، برای توسعه شهر و ایجاد مراکز تفریحی و ... اختصاص یابد.

خلیلی افزود: اراضی کشاورزی دماوند، در سال 500 هزار تن تولید دارند و اگر میانگین مصرف یک محصول برای یک فرد را 20 کیلوگرم در نظر بگیریم، این شهرستان برای 25 میلیون نفر ایرانی غذا تولید می کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند اضافه کرد: از این رو، نباید به این اراضی دست درازی شود؛ چرا که اگر این کار انجام شود، طبق قانون و بر اساس دستور مقام قضایی و با حمایت نیروی انتظامی احکام قاطعی برای متخلفان صادر خواهد شد/س.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.