سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فیتزپاتریک:نمایندگان ایران و گروه 1+5 در این دور از مذاکرات بسیار جدی بودند

مدير برنامه خلع سلاح در انستيتوی بين‌المللی مطالعات استراتژيک در گفتگو با ارگان سازمان سیا تاکید کرد دو طرف در این دور از مذاکرات بسیار جدی بودند.وی گفت:من به آینده مذاکرات خوشبینم.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران "فیتزپاتریک" در گفتگو با رادیو فردا تاکید کرد:دنبال کردن مذاکرات هسته ای با ایران با چنین فشردگی، مثبت است و دو طرف مذاکرات بسیار جدی هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اظهار نظر درباره پیشرفت واقعی بسیار دشوار است و مذاکره کنندگان با مشکلات زیادی روبرو هستند، گفت:آمریکا و متحدانش به دنبال محدودیت هایی جدی در برنامه غنی سازی ایران هستند. همچنین می خواهند که تغییراتی در رآکتور اراک ایجاد شود و مدت زمان برای این محدودیت ها را بیست سال اعلام کردند.

وی در ادامه افزود:اما از سوی دیگر ایران نمی خواهد محدودیت های زیادی بر برنامه هسته ای اش اعمال شود و در مسائل نظامی نیز مذاکره نمیکند و این ممکن است باعث مشکلاتی شود.

 مدير برنامه خلع سلاح در انستيتوی بين‌المللی مطالعات استراتژيک درباره احتمال توافق دوطرف ظرف 6 ماه گفت:من به طور کلی به دیپلماسی و به این که طرف ها به گفت وگو ادامه خواهند داد، خوشبینم و اگر در پایان این شش ماه به توافق دست نیابند،  توافق می کنند که این زمان را برای خریدن زمان، تا شش ماه دیگر تمدید کنند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.