سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آنچه عوامل در نشست سریال "ما فرشته نیستم "مطرح کردند؛

مجموعه ما اثر با آبرویی بود/ با 35 سال تجربه اشتباه کردم

عوامل سریال "ما فرشته نیستیم"، از روند تولید و نحوه ی پخش مجموعه در ایام نوروز گفتند.

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ نشست عوامل و بازیگران مجموعه "ما فرشته نیستیم" که در ایام نوروز از شبکه پنج سیما پخش میشد، ساعاتی پیش در لوکیشن این سریال واقع در محله ی فرحزاد در حالی که نم نم باران می بارید برگزار شد.

در این نشست مجید اوجی تهیه کننده، فلورا سام کارگردان، آرش برهانی نویسنده، عباس دقاقی مدیر تولید حضور داشتند. پس از دقایقی بروز ارجمند و شهره لرستانی نیز به جمع کوچک عوامل و خبرنگاران اضافه شدند.


آرش برهانی نویسندهی مجموعه در خصوص ایدهی فیلم نامه گفت: دو سال پیش با مجید اوجی در خصوص طرح این کار صحبت کردیم و دی ماه سال پیش بود که مجید اوجی با من تماس گرفت تا با توجه به زمان بسیار کمی که داشتیم، نگارش را شروع کنیم.

وی ادامه داد: با اطمینان به شبکه و تهیه کننده فیلم نامه را در دو ماه نوشتیم که البته مشکلاتی در نیمه کار پیش آمد که مجبور به باز نویسی شدیم.

فلورا سام کارگردان مجموعه در ادامهی صحبتهای برهانی گفت:‌ سناریوی ما بر اساس لهجه نوشته نشده بود اما در اجرا با لهجه اجرا شد که در ادامه تولید دوباره با دوبلهی بازیگران به حالت اول آن را تغییر دادیم.

وی تصریح کرد: استفاده از گویش لری در این مجموعه توهین به اقوام لر نبود چرا که ناراحتی زمانی پیش میآید که در لهجه ای تحریف شود یا مورد تحقیر قرار گیرد. اما در سریال ما اینطور نبود، چرا که کسانی که از لهجهی لری در این سریال استفاده میکردند، سالم ترین خانواده در این سریال بودند. تنها نگرانی آنها مشکل فرزندشان بود.

وی ادامه داد: فاطمه گودرزی متعلق به این خطه است و خود او نیز تاکید میکرد که دوست دارد این لهجه شنیده شود و اگر ما توهینی میکردیم، فاطمه گودرزی خودش این اجازه را به ما نمیداد.

شهره لرستانی در ادامهی صحبت‌‌های کارگردان مجموعه گفت: من به نوبهی خود از فلورا سام متشکر بودم که به لهجهی قوم من احترام گذاشتند و میخواستند این لهجه به گوش مردم برسد و به نظر من بسیار جذاب بود.

مجید اوجی نیز در این خصوص توضیح داد: تمام لهجهها شیرین هستند و بسیار خوب است اگر بتوانیم لهجههای مختلف را در سریالهای خود نشان داده و معرفی کنیم.

اوجی گفت:‌ قرار بود سریال ما 27 اسفند روی آنتن برود  و 26 اسفند مدیران به این نتیجه رسیدند که این گویش حذف شود و به همین دلیل سریال ما سه روز دیرتر پخش شد، همین موضوع باعث شد که همه، روز 11 فروردین تصور کنند که سریال تمام شده در صورتی که هنوز قسمت 3باقی مانده بود.

وی تصریح کرد:برای حل مشکل پیش آمده من 3 راه حل در اختیار داشتم که یک راه حل این بو که از ابتدا کار را ضبط کنیم و در ایام نوروز پخش شود. راه حل دوم این بود که بعد از نوروز سریال را دوبله کنیم و مجموعه برای نوروز پخش نشود و آخرین راه حل این بود که کار را با عجله دوبله کرده و به پخش برسانیم.

در ادامه نشست این تهیه کننده عنوان کرد: سریال هایی مانند پایتخت برای نوروز بسیار مناسب هستند زیرا پیچیدگی داستانی ندارند و هر لحظه ی اینگونه سریال ها برای مخاطب مفرح است.

اوجی اظهار داشت: پیچیدگی داستانی برای نوروز مناسب نیست چرا که در شلوغی های این ایام ممکن است مخاطب نتواند قصه را تا انتها دنبال کند بنابراین باید مانند پایتخت و کلاه قرمزی به سمت شخصیت محوری رفت تا مخاطب با شخصیت های داستان همراه شود و در همان لحظه دیدن سریال از آن لذت ببرد.

برزو ارجمند نیز در این خصوص گفت:من پیش از این در پروژه ی "اشک ها و لبخندها"ی حسن فتحی حضور داشتم که قرار بود برای عید پخش شود و ما ابتدا بسیار ناراحت بودیم اما وقتی بعد از عید پخش شد نتیجه ی بهتری داشت چرا که در ازدیاد و تراکم سریال ها گم نشد.

اوجی اظهار داشت: بازیگران تک تک صاحب نظر بودند و راجع به تمام سکانس ها حرف زده می شد؛ عجله ما به پروژه لطمه نزد بلکه لطمه جایی وارد شد که بدون داشتن فیلمنامه کامل وارد پیش تولید شدیم و من دیگر هرگز چنین کاری را تکرار نخواهم کرد.

این تهیه کننده افزود: امید کرامتی آهنگساز این پروژه از ابتدای کار همراه ما بود و پا به پای ما حضور داشت و برای لحظه به لحظه مجموعه موسیقی ساخت.

ارجمند در ادامه  خصوص موسیقی تیتراژ بیان کرد: برای یکی از سکانس ها فلورا سام در نظر داشت که فضای شاد و همرا با حرکتی را داشته باشد؛ من نیز ترانه ای که از کودکی در ذهن داشتم را خواندم و کارگردان پسندید و آن را برای تیتراژ پایانی انتخاب کرد و در حقیقت این اجرا ایده  فلورا سام بود.

وی تصریح کرد: من شاید در حوزه ی بازیگری تحصیلات داشته باشم اما سواد موسیقی ندارم و دلی کار می کنم با این وجود امید کرامتی راحت ترین آدمی است که با او کار کردم و بسیار کمکم کرد و از او ممنون هستم.


فلورا سام نیز در تایید صحبت های برزو ارجمند عنوان کرد: امید کرامتی از فاطمه گودرزی و گوهر خیراندیش نیز با صبر و شکیبایی بسیاری برای زیر صدای برزو ارجمند آوا گرفت.

وی در خصوص تیتراژ ابتدایی اظهار داشت: ما برای تیتراژ ابتدایی ایده انیمیشن را در نظر داشتیم که ایده ی قوی و خوبی به نظر می رسید اما آقای کرباسی که ساخت تیتراژ مجموعه را بر عهده داشت پیشنهاد کرد با استفاده از بازیگران از انیمیشن صرف نظر کنیم منم با اینکه نمی دانستم طرح او چیست تصمیم گرفتم به او اعتماد کنم واز این اعتماد بسیار خرسندم.

این کارگردان تصریح کرد: به غیر از بازیگران از عوامل پشت دوربین نیز بسیار زحمت کشیدند و جا دارد از آن ها تشکر کنیم و بدانند که به یاد آن ها هستیم.

نادر سلیمانی از دیگر بازیگران مجموعه در خصوص کار با این گروه گفت: مجموعه "ما فرشته نیستیم" نخستین همکاری من با فلورا سام بود که از این بابت خوشحالم.

وی افزود: مجید اوجی به عنوان تهیه کننده برای من ارزش زیادی دارد چرا که از هر نظر در کار او آرامش داشتم و با قاطعیت می گویم هر زمان به من پیشنهاد کار کند سفید امضا با او همکاری خواهم کرد.

داریوش موفق نیز بیان کرد: من آدم زودرنجی هستم و اگر ناملایماتی ببینم مدت ها کنار می کشم اما خوش حسابی مجید اوجی نگرش مرا عوض کرد و خوشحالم در گروهی کار کردم که این فضا را داشت که ما خلاقانه کار کنیم.

سولماز آق مقانی بازیگر نقش سحر عنوان کرد: فعالیت در این مجموعه را به دلیل همکاری با فلورا سام و مجید اوجی دوست داشتم ضمن اینکه با پیشکسوتانی کار کردم که همکاری با هر کدام از آن ها برایم یک دانشگاه محسوب می شد.

وی ادامه داد: در ابتدا فکر می کردم نمی توانم بین همه ی ستاره ها خود را نشان دهم اما با کمک شهره لرستانی و محمدرضا شریفی نیا موفق شدم از عهده ی کار بربیایم.

آق مقانی اظهار داشت: این پروژه برای من تجربه خوبی بود و بین همه عوامل رقابت حکم فرما نبود و همه به هم کمک کردند و حواسشان به هم بود.

لرستانی نیز گفت: از فلورا سام برای کارگردانی بسیار خوبش و گروهی هم که هم پشت و هم جلوی دوربین جمع کرده بود تشکر دارم چرا که در این مجموعه فضایی را ایجاد کردند که همه مانند یک خانواده بودیم.

این بازیگر تصریح کرد: از محمدرضا شریفی نیا نیز تشکر می کنم که مرا به این گروه معرفی کرد.

سام نیز در پایان از مجموعه به عنوان کاری بسیار خوب یاد کرد که باید توسط مخاطب کشف می شد.

گفتنی است؛ در پایان نشست "شریفی نیا" با تاخیر بسیار رسید.


انتهای پیام/



برچسب ها: نوروز ، سریال ، پخش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.