سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

اعتبارات ویژه به شهرهای زیر 50 هزار نفر کشور اختصاص می‌یابد

معاون امور شهرداری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از اختصاص 20درصد از درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده به شهرهای زیر 50هزار نفر کشور خبرداد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج،نوذرپورگفت: در قانون بودجه سال 93 و به منظور جبران عقب‌ماندگی‌ها و محرومیت‌های زیرساختی در شهرهای زیر 50هزار نفر کشور مقرر شده است که 20درصد از درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده به توسعه و عمران شهرهای زیر 50 هزار نفر اختصاص یابد.
وی افزود: از مجموع یک هزار و 220 شهر کشور حدود یک هزار و 14 شهر زیر 50 هزار نفر جمعیت دارند و در مجموع حدود 10 میلیون  نفر از هموطنان در این شهرها زندگی می‌کنند.
معاون امور شهرداری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اضافه کرد: به منظور جبران عقب‌ماندگی‌ها و انجام پروژه‌های عمرانی در این شهرها شاهد اختصاص 20درصد وجود مالیات بر ارزش افزوده به این امر هستیم که در برآورد اولیه این میزان حدود 4هزار میلیارد ریال است.
نوذرپور با بیان اینکه با توجه به افزایش قیمت فرآورده‌های نفتی پیش بینی می‌شود این میزان اعتبار به بیش از 6هزار میلیارد ریال برسد گفت: در استان کردستان نیز 29 شهر وجود دارد که از تعداد 24 شهر جمعیت زیر 50 هزار نفر دارند و از این تسهیلات ویژه در سال جاری بهره‌مند خواهند شد.
وی افزود: خرید ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی، حفظ و احیای اماکن تاریخی و فرهنگی شهرها و اجرای سیستم اطلاعات مکانی در کنار گسترش فضای سبز از جمله اموری است که در قالب این طرح ویژه برای شهرهای زیر 50هزار نفر در نظر گرفته شده است.
معاون امور شهرداری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به تسهیلات ویژه این سازمان برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه بازیافت اضافه کرد: علاوه بر کمک‌های بلاعوض با تمهیدات به عمل آمده سود تسهیلات بانکی سرمایه‌گذاران را نیز صفر خواهیم کرد.
نوذرپور با اشاره به بازنگری در قانون تقسیمات کشوری و عدم صدور مجوز برای شهرهای زیر 10هزار نفر گفت: با تمام توان برای مقابله با گسترش شهرهای بدون زیرساخت شهری و تبدیل‌شدن مناطق حاصلخیز روستایی به شهری تلاش خواهیم کرد.
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.