سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افراد و ارگانهایی که از دریافت یارانه انصراف دادند؟

در ابتدای اجرای این قانون بر اساس نامه رسمی دولت دهم به مجلس، احمدی ‌نژاد برای پرداخت یارانه نقدی در فاز اول هدفمندی، حدود 6500 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی استقراض کرده که در حقیقت برداشت از درآمدهای نفتی برای پرداخت یارانه نقدی بوده است.


دولت يازدهم تلاش خود را آغاز کرد تا یارانه نقدی را از منابع غیر قانونی تامین نکند و به همين علت در آذر ماه کمپینی در راستاي انصراف داوطلبانه افراد بی نیاز از این مبلغ ناچیز به راه افتاد که البته مورد استقبال سیاستمداران، هنرمندان و ورزشکاران، کارشناسان و حتی دانشجویان، قرار گرفت.

انصراف آموزش و پرورشي‌ها از دريافت يارانه

مدیران ارشد، اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش سراسر کشور در راستای اصلاح طرح هدفمندی یارانه‌ها و حمایت ملی از سیاست‌های اقتصادی دولت تدبیر و امید.

انصراف 51 استاد دانشگاه بوعلي سينا
 

51 استاد دانشگاه بوعلی سینا همدان روز شنبه با صدور بیانیه ای انصراف خود را از دریافت یارانه اعلام کردند.

 این اساتید دربخشی از بیانیه ای  تاکید کرده اند ˈ در آستانه آغاز مرحله دوم هدفمندی یارانه ها از دریافت یارانه نقدی به نفع اقشار کم درآمد جامعه انصراف می دهیمˈ.

انصراف مسئولان وزارت‌علوم

مسئولان ارشد و ستادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انصراف خود را از دریافت یارانه نقدی اعلام کردند.

در این بیانیه آمده است: در راستای حمایت از برنامه‌های اقتصادی دولت تدبیر و امید و به منظور کمک به رشد و رونق اقتصادی و تقویت و ارتقای بخش بهداشت، درمان و سلامت و همچنین تعالی و پیشرفت زیرساخت‌های آموزشی، پژوهشی، فناوری و تحقق توسعه همه‌جانبه کشور به‌صورت داوطلبانه از دریافت یارانه نقدی انصراف می‌دهند.

انصراف مدیران بخش صنعت،معدن و تجارت

جمعی از معاونان و مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان ها و شرکت های تابعه هم راستا با حرکت ملی جهت انصراف از دریافت یارانه برای توسعه اقتصادی کشور، به صورت داوطلبانه انصراف دادند.

انصراف مديران کرماني

مدیرکل و مدیران آموزش و پرورش، هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی کرمان و مدیران جهاد کشاورزی شمال، علم و فن آوری، بانک کشاورزی جنوب، بانک سپه، بنیاد مسکن، مدیریت درمان استان و مدیران و معاونان ذغالسنگ از دریافت یارانه انصراف دادند.

انصراف فرمانداران گیلان

فرمانداران گیلان با صدور نامه‌ای خطاب به استاندار این استان از دریافت یارانه نقدی انصراف دادند.

انصراف استاندار تهران به همراه فرمانداران و معاونین و مدیران کل تهران

استاندار تهران با اعلام اینکه از ابتدا یارانه دریافت نمی کرده است، گفت: مقررشد تمامی مدیران و معاونین و فرمانداران و بخشداران استان تهران با هماهنگی و تصمیم گروهی از دریافت یارانه انصراف دهند.

انصراف اعضای ستاد هدفمندی یارانه‎های گلستان

اعضای ستاد هدفمندی یارانه‎های استان گلستان در جلسه هماهنگی آغاز ثبت‎نام مرحله دوم انصراف خود را از دریافت یارانه اعلام کردند.

انصراف استاندار و فرمانداران خراسان شمالی

استاندار خراسان شمالی، معاونان استاندار و فرمانداران شهرستان های هشتگانه این استان با اجابت فراخوان دولت، از دریافت یارانه نقدی انصراف دادند.

انصراف استاندار و فرمانداران آذربایجان شرقی

فرمانداران و استاندار آذربایجان‌شرقی و معاونان وی از دریافت یارانه انصراف داده‌اند.

انصراف استاندار و فرمانداران آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان غربی، معاونان استاندار، مدیران ستادی و فرمانداران استان صبح چهارشنبه از دریافت یارانه نقدی انصراف دادند.

انصراف استاندار و فرمانداران البرز 

استاندار، معاونین، مدیران و فرمانداران استان البرز در راستای همگامی با برنامه‌های دولت بصورت داوطلبانه از دریافت یارانه‌ی نقدی مرحله‌ی دوم انصراف دادند. 

انصراف استاندار و معاونان استانداری لرستان

استاندار لرستان و معاونان استانداری در حرکتی جمعی برای حمایت از نیازمندان واقعی از دریافت یارانه نقدی انصراف دادند.

انصراف تنی چند از مسئولین کرمانشاه

استاندار، معاونان و جمعی از مدیران ستادی استانداری، مدیران کل و جمعی از مسئولان ورزش و جوانان، زندان‌ها و فعالان اقتصادی بخش خصوصی استان کرمانشاه از دریافت یارانه نقدی انصراف دادند. 

انصراف استاندار هرمزگان

جاسم جادری، استاندار هرمزگان به همراه معاونین سیاسی امنیتی، عمرانی، برنامه ریزی و توسعه مدیریت و منابع انسانی از دریافت یارانه و تکمیل فرم انصراف دادند.

انصراف استاندار، معاونین استاندار و فرمانداران استان بوشهر

باتوجه به تأکید رئیس جمهوری مبنی بر انصراف سرپرستان خانوار برخوردار از دریافت یارانه،  استاندار، معاونین و فرمانداران شهرستانهای استان بوشهراز دریافت یارانه نقدی انصراف داده‌اند.

انصراف استاندار قم

در پی آغاز مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها، حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش استاندار قم، به همراه معاونین و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان انصراف خود را از دریافت یارانه نقدی اعلام داشتند.

انصراف هیئت مدیره شرکت ملی گاز

هیئت مدیره شرکت ملی گاز از دریافت یارانه انصراف دادند.

انصراف مدیران وزارت ارتباطات

مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با دعوت از افراد غیرنیازمند برای انصراف از دریافت یارانه نقدی اعلام کردند از دریافت یارانه انصراف داده اند.

انصراف مدیران و معاونان شهرداری تبریز

شهردار تبریز از انصراف مدیران و معاونان شهرداری تبریز از دریافت یارانه‌ی نقدی خبر داد.

همچنين شهردار تبریز از شهروندان تبریزی خواست در صورت امکان، با انصراف از دریافت یارانه در سال اقتصاد و فرهنگ یاری‌گر خدمتگزاران خود باشند.

ورزشکارانی که نه به یارانه نقدی گفتند

در این میان اما ورزشکارانی چون خداد عزیزی و علی انصاریان نیز از طرفداران پر و پا قرص "نه به یارانه " بودند.

خداداد عزیزی، چهره شناخته شده فوتبال کشور در خصوص لزوم انصراف اقشار پردرآمد از دریافت یارانه نقدی گفت: خدا را شکر از نظر مالی احتیاجی به دریافت یارانه نداشته ام و تا به این زمان یارانه‌ای دریافت نکردم، در حالی که می‌توانم این مبالغ را دریافت کنم و ایرادی نیز در پی این قضیه وجود نخواهد داشت، اما نظر و عقیده بنده بر این است که یارانه حق ضعفا و قشر مستمند جامعه است.

وی با بیان اینکه امیدوارم کسانی که نیازی به یارانه نقدی ندارند به صورت داوطلبانه از دریافت آن انصراف دهند گفت: کشور ما یک خانواده بزرگ به اسم ایران است که همه نوع قشری در آن زندگی می کنند، همانطور که اگر در خانواده‌ای مشکلی برای فردی از خانواده به وجود بیاید همه ی اعضا با همدلی سعی در رفع مشکل دارند، در حال حاضر در کشور ما نیز باید همین همدلی اتفاق بیفتد.

از سوی دیگر، مدافع سابق تیم پرسپولیس نیز ضمن حمایت از «کمپین نه به یارانه»، از افراد بی نیاز در خواست کرد در جهت کمک به نیازمندان از دریافت یارانه نقدی انصراف دهند.

علی انصاریان در این خصوص گفت: به عقیده بنده در حدود 20 تا 30 درصد از اقشار جامعه ما احتیاجی به دریافت یارانه های نقدی ندارند و در عوض افرادی در جامعه وجود دارند که نیازمند دریافت یارانه های نقدی هستند.

وی افزود: افرادی که در ماه درآمدی بالغ بر دو الی سه ملیون تومان دارند با انصراف داوطلبانه خود از دریافت یارانه‌ها می توانند به فراگیر شدن این امر کمک کرده و اقتصاد کشور در این روزها یاری برسانند.

سیاسیونی که به یارانه نقدی نه گفتند


در میان سیاسیون نیز از شورای شهری ها و مسوولان اجرایی گرفته تا بهارستان نشین های فعلی و سابق از کمپین حمایت کردند تا فراگیرتر شود. به طوریکه افراد شناخته شده ای چون علی مطهری، احمد مسجد جامعی، الهه راستگو، مسعود سلطانی فر، داریوش قنبری، محمد رضا خباز، علی تاجرنیا، علی شکوری‌راد، احمد شیرزاد و کمال الدین پیر موذن از این کمپین حمایت کردند.

علی مطهری یکی از سیاسیونی بود که از این کمپین حمایت کرد. نماینده مردم تهران در مجلس حتی راه‌اندازی کمپین «نه» به یارانه‌ نقدی را اقدامی ابتکاری و منطبق بر تعلیمات اسلامی دانست.

وی در این خصوص گفت: راه‌اندازی کمپین «نه» به یارانه‌ نقدی ناشی از اصل اخوت و برادری اسلامی است.

کمال‌الدین پیرموذن عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت نیز با بیان اینکه تشکیل کمپین "نه به یارانه نقدی" توسط حسنی پیشنهاد ‌دهنده نماد کلید به دکتر روحانی را به فال نیک می‌گیریم، گفت: بهاء دادن به اقتصاد مولد و اشتغال‌زا در آموزه‌های دینی و بینش اسلام ما است که ما در طول 10 سال گذشته بر لزوم توجه به این موضوع تاکید داشتیم.

وی با تاکید بر اینکه باید به جای دادن ماهی به مردم ماهیگیری یاد دهیم، تاکید کرد: برای پیشرفت برنامه‌های دولت و مطالبات ملت و منافع مردم به عنوان یک نماینده مجلس از دولت می‌خواهم که همین امروز یارانه من و خانواده‌ام را قطع کند و آن را برای تحقق حماسه اقتصادی هزینه کند.این یارانه‌های نقدی می‌تواند برای حل مشکلات عدیده‌ معیشیتی و اقتصادی مردم و ایجاد فرصت‌های شغلی هزینه شود.

از سوی دیگر، رییس شورای اسلامی شهر تهران هم با اعلام حمایت از «کمپین نه به یارانه» از افراد بی‌نیاز جامعه درخواست کرد داوطلبانه از دریافت یارانه نقدی انصراف دهند.

احمد مسجدجامعی راه‌اندازی کمپین نه به یارانه را اقدامی مثبت ارزیابی و اظهار کرد: بنده از تمام کسانی که می‌توانند با انصراف داوطلبانه از یارانه در جهت حمایت از افراد نیازمند قدمی بردارند حمایت و تقدیر می‌کنم.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
مستحق یارانه
۱۳:۲۲ ۲۵ فروردين ۱۳۹۳
فقط مانده قرآن دست بگیرند که تورا به این قرآن یارانه نگیرید واقعا این یعنی تدبیروامید .............
رحمتی
۱۲:۴۹ ۲۴ فروردين ۱۳۹۳
با سلام وخسته نباشید ، بفرمائید بپرسید اگر کسی در این مرحله ثبت نام یارانه کند وبعد نتیجه بگیرد که لازم است انصراف دهد آیا میشود بعدا" انصراف دهد؟
علیرضا
۱۱:۵۷ ۲۳ فروردين ۱۳۹۳
فقط میتونم سکوت کنم
حسن
۱۱:۲۰ ۲۳ فروردين ۱۳۹۳
اگه یک صدم حقوق فرمانداری رو به من بدم از همان روز اول انصراف می دادم . پس شاهکار نیست.
سعید
۱۰:۵۷ ۲۳ فروردين ۱۳۹۳
بازم دم ورزشکارای با اخلاق مثله خداداد گرم که از اولم یارانه نمیگرفته ،
سعید
۱۰:۵۵ ۲۳ فروردين ۱۳۹۳
بازم دم ورزشکارای با اخلاق مثله خداداد گرم که از اولم یارانه نمیگرفته،
حسین
۱۰:۰۲ ۲۳ فروردين ۱۳۹۳
دست مریظ بگید به مسئولین که به فکر ما مستظعفانافتادید متشکریم
علی
۰۸:۲۷ ۲۳ فروردين ۱۳۹۳
سکوت...........
شکوهی
۰۲:۵۹ ۲۱ فروردين ۱۳۹۳
باتشکر ازهمه عزیزان که انصراف دادن,فقط تعجب من اینه که اینا مگه تابه حال یارانه می‌گرفتند?!
فرزانه
۰۰:۴۲ ۲۱ فروردين ۱۳۹۳
از این افراد باید پرسیده شود تا حالا به چه دلیل یارانه گرفته اند؟
مهدی
۰۰:۰۹ ۲۱ فروردين ۱۳۹۳
خیلی زحمت کشیدن. اگه هم انصراف نمیدادن دیگه مشمول دریافت یارانه نبودن مگه این اقایون زیر 2.5 میلیون هم حقوق میگیرن؟
ناشناس
۲۳:۳۰ ۲۰ فروردين ۱۳۹۳
ببخشیدمگه این آقایون مسئول هم یارانه می گرفتند؟؟؟؟؟!!!!! اگه این آقایون قبلا مستحق یارانه بودند پس ما چی بگیم که از وسط هر ماه منتظریم یارانه رو به حساب بریزند و مدام حسابمون رو چک می کنیم که مبادا یادشون رفته اعلام کنند که به حساب ریختند.واقعا جای تامل داره؟!؟!؟!؟!؟
ناشناس
۲۲:۵۷ ۲۰ فروردين ۱۳۹۳
با سلام,واقعا تا حالا یارانه میگرفتن؟یا کلا تا حالا نگرفتن!
رضا
۲۲:۳۹ ۲۰ فروردين ۱۳۹۳
کذشت یک هزارم حقوق یعنی همین
علی
۲۲:۱۴ ۲۰ فروردين ۱۳۹۳
جالب اینجاست که این افرادی که تا حالا یارانه میگرفتند چرا قبلا انصراف نداده بودند!!!!
ناشناس
۲۱:۵۴ ۲۰ فروردين ۱۳۹۳
کسانی انصراف دادن خدا اجرشون بده
hassan
۱۹:۴۴ ۲۰ فروردين ۱۳۹۳
واقعا این افراد داشتن یارانه می گرفتن خیلی جالبه
رزا
۱۹:۴۲ ۲۰ فروردين ۱۳۹۳
یعنی این مدیران تا حالا یارانه میگرفتن!!! تازه افتخارم میکنن دیگه از این به بعد نمی خوان!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
۱۸:۱۴ ۲۰ فروردين ۱۳۹۳
انصراف!!!!!!!
یعنی اینا یارانه میگرفتن
علیرضا
۱۷:۱۰ ۲۰ فروردين ۱۳۹۳
لطفا منصرفین بفرمایند که چرا تا بحال یارانه میگرفتند (اگر بد بود)........حکایت روغن ریخته و نظر امامزادست ؟!؟!؟
ناشناس
۱۶:۴۸ ۲۰ فروردين ۱۳۹۳
پول دار ها اگر تا حالا میگرفتند خیانت کرده بودند در ضمن مگر این افراد یارانه میگرفتند چه بسا جای تعجب دارد