سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرتضویان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

شتاب در انجام طرح واگذاری انتخاب رئیس دانشگاه به دانشگاهیان به صلاح نیست

عضو هیئت علمی دانشکده علوم سیاسی دانشگاه آزاد تهران مرکز گفت: تجربه نشان داده که کارهای شتاب زده همیشه نتیجه معکوس داشته است لذا باید به طرح واگذاری انتخاب ریاست دانشگاه به دانشگاهیان زمان بیشتری داده شود.

"سیدعلی مرتضویان" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران درباره انتخاب روسای دانشگا‌ه‌ها از سوی دانشگاهیان گفت: انتخاب رییس از بدنه دانشگاه در صورتی می‌تواند مثمر ثمر باشد که فرد منتخب نیازهای دانشگاه و اهالی آن را به خوبی بشناسد و در این صورت است که می‌تواند پیوند خوبی بین بدنه دانشگاه و ریاست آن برقرار شود که متاسفانه این امر کمتر محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشجویان و اساتید نیز باید انتظاراتی معقول و در چهارچوب‌های قانونی را از ریاست دانشگاه داشته‌ باشند، تصریح کرد: انتظارات خارج از قانون رئیس دانشگاه را در شرایطی قرار می‌دهد که برای جلب رضایت اطرافیان قول‌هایی بدهد که توانایی انجام آن را ندارد.
 
عضو هیئت علمی دانشکده علوم سیاسی دانشگاه آزاد تهران مرکز تاکید کرد: چنین طرحی باید در طول زمان و با کارشناسی‌های صورت گرفته عملیاتی شود تا نتایج مطلوبی را در پی داشته باشد مانند برگزاری انتخابات دو مرحله‌ای، به اینصورت که اساتید عده‌ای را نماینده کرده تا آنها ریاست را انتخاب کنند و یا تعدادی نظرسنجی انجام شود.

مرتضویان در پایان خاطر نشان کرد: تجربه نشان داده که کارهای شتاب زده همیشه نتیجه معکوس داشته است لذا باید به این طرح زمان بیشتری داده شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.