سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازگشایی پل تندرو تقاطع بزرگراه فتح-رودخانه کن از امروز/ جمع‌آوری پل موقت کندرو جنوبی به زودی

پل تندرو تقاطع بزرگراه فتح- رودخانه کن امروز با حضور مسئولین شهری بازگشایی شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران، در مراسم بهره‌برداری از پروژه کل تقاطع بزرگراه فتح با رودخانه کن با اشاره به تخریب پل 20ساله تقاطع بزرگراه فتح-رودخانه کن در روز 23 آبان ماه سال 91 در پی آب شستگی بستر این رودخانه زیر یکی از دهانه‌های پل در دست احداث راه‌آهن افزود: این سانحه با آسیب‌ دیدن پایه‌های کندروی جنوبی این تقاطع آغاز و در نهایت به آسیب دیدن پایه‌های پل تندرو و گسست عرشه در این سازه‌های ترافیکی منجر شد.

علی امام با یادآوری اجرای تدابیر کنترلی به منظور کاهش سطح آب شستگی خاک‌ریز پایه‌های پل از لحظات اولیه بروز حادثه به فعالیت‌های شهرداری تهران در جهت ممانعت از پیشرفت و گسترش سیلاب از پایین به بالا اشاره نمود و افزود: پس از تکمیل پل کندرو، پل تندرو نیز به فاصله زمانی اندک دچار ریزش ستون‌های بتونی به کار گرفته در وسط پل گردید که این امر سبب غیرقابل استفاده بودن آن شد.
وی با عنوان اقدامات مسئولین فنی-عمران،‌شهرداری مناطق 9 و 21 و نیز سایر بخش‌ها و حمایت‌ها و پشتیبانی‌های صورت گرفته در این خصوص و تاثیر اقدامات آنان در ممانعت از تخریب پل کندرو شمالی و حفظ آن به تثبت پایه‌ها و قابل استفاده نمودن آن در ماه‌های بعدی برای شهروندان اشاره نمود و تصریح کرد: پس از تثبیت پل کندرو شمالی ممانعت از سیلاب به اراضی و مهار آن به عنوان اقدام بعدی مورد توجه مسئولین شهری قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران، در ادامه با بیان پر ترافیک بودن محور فتح به رفع مشکلات ترافیکی ایجاد شده در مسیر غرب به شرق و بالعکس پس از تخریب پل به ساخت دو دستگاه پل فلزی با وزن 180 تن توسط شرکت ماشین سازی اراک اشاره نمود و افزود: پل موقت شمالی به دلیل عدم نیاز پس از اقدامات صورت گرفته جمع‌آوری شده و پل جنوبی نیز که هم‌اکنون در حال استفاده است به زودی جمع‌آوری خواهد شد.
 
علی امام به همکاری و مساعدت نیروی هوایی جهت گشایش مسیر موقت و کاهش ترافیک و تردد شهروندان در داخل پایگاه هوایی اشاره نمود و گفت: احداث پل بر روی رودخانه کن توسط نیروی هوایی در داخل پایگاه و نیز بهسازی سایر قسمت‌های موجود در این ناحیه از جمله اقدامات صورت پذیرفته از سوی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی بوده است که سبب کاهش معضلات ترافیکی ایجاد شده گردید.


*تخریب پل آسیب دیده بدون استفاده از مواد انفجاری

وی با بیان تخریب پل کندرو با 3500 متر عرشه اظهار داشت: عملیات بازسازی پل تقاطع بزرگراه فتح با رودخانه کن و اجرای آن در فضای شهری و بدون استفاده از مواد منفجره و بهره‌گیری از روش‌های غیرمخرب و تیم تخصصی از دیگر عملکردهای شهرداری تهران در جهت افتتاح این پروژه بوده است.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران، با عنوان جمع‌آوری قطعات خورد شده پل از رودخانه به بکارگیری بخش‌هایی از پایه تخریب شده در طراحی پل جدید و استفاده از پل فلزی پیش‌ساخته اشاره نمود و افزود: بهره‌برداری از پل کندروی جنوبی در اسفندماه 92 و کاهش ترافیک غرب به شرق نیز در رده اقدامات دیگر معاونت فنی و عمران شهرداری تهران قرار می‌گیرد.

علی امام در ادامه با بیان 2800 متر مربع مساحت پل‌سازی صورت گرفته از شهریور تا کنون به استفاده از 220تن میلگرد، 900مترمکعب بتون، 600مترمکعب خاکبرداری و 2000مترمربع تخریب جهت ساخت مجدد این پل اشاره نمود و افزود: آسفالت به کارگرفته شده بر روی پل احداث شده و شیب راه‌ها 650 تن به همراه 2500 متر مربع قالب‌بندی بوده است ضمن اینکه طراحی پل جدید و حذف پایه‌های قبلی از بروز سانحه مجدد و سیلاب ممانعت خواهد نمود.

وی در پایان تثبیت بستر رودخانه را جزء اقدامات انجام شده در این مدت عنوان نمود و خاطرنشان کرد: ضمن افتتاح پل کندرو، پل تندرو نیز از امروز قابل استفاده خواهد بود.


انتهای‌پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.