سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وال استريت ژورنال:

آمريکا تسليحات هسته‌ای خود را کاهش می‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال نوشت آمریکا در زمان تنش با روسیه در نظر دارد تعداد زیردریایی‌ها و تسلیحات هسته‌ای خود را کاهش دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، آمریکا در زمان تنش با روسیه در نظر دارد تعداد زیردریایی‌ها و تسلیحات هسته‌ای خود را کاهش دهد.

این روزنامه آمریکایی امروز در پایگاه اینترنتی خود در مقاله‌ای به قلم جولیان بارنز و ادام انتوس گفت پنتاگون اعلام کرده است با وجود افزایش تنش میان دشمنان جنگ سرد، در اجرای پیمان کاهش تسلیحات با روسیه، تعداد زیردریایی‌ها و سکوهای پرتاب سلاح‌های هسته‌ای خود را به شدت کاهش خواهد داد.

این خبر درست در زمانی که واشنگتن با مسکو بر سر تصرف شبه جزیره کریمه و تقویت نیروهای نظامی روسیه در مرز اوکراین دچار اختلاف شده‌اند اعلام شد و زمان مناسبی نیست.
اما مقامات دفاعی معتقدند ادامه تلاش برای کاهش این گونه سلاح‌ها حتی با وجود افزایش تنش میان آمریکا با روسیه بر سر مسئله دیگر، اهمیت دارد.

هر دو طرف معتقدند در مورد چگونگی کاهش تعداد تسلیحات هسته‌ای آمریکا، پیش از ضرب الاجل سال 2018 که در پیمان نیو استارت ذکر شده است، باید به گونه‌ای تصمیم گیری شود که نیروی دریایی آمریکا فرصت کافی برای تعدیل زیردریایی‌های هسته‌ای خود داشته باشد.

با این حال برخی از تحلیلگران دفاعی گفتند دولت آمریکا با توجه به تنش با مسکو باید زمان اعلام این خبر را به تاخیر می‌انداخت زیرا این اقدام موجب انتقاد از نحوه مدیریت دولت اوباما در رابطه با روسیه خواهد شد.

بر اساس پیمان نیو استارت که در سال 2010 مورد تصویب سنا قرار گرفت، آمریکا تا سال 2018 ملزم به کاهش تعداد تسلیحات هسته‌ای خود شده است.
بر همین اساس، روسیه نیز باید به همین نسبت تسلیحات هسته‌ای خود را کاهش دهد. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.