سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

افزایش 50 درصدی خدمات درمانی مراکز دولتی اصفهان در نوروز امسال

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: خدمات درمانی و بهداشتی مراکز دولتی این استان در نوروز امسال 50 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، «حیدرعلی داوری» دیروز در جمع خبرنگاران افزود: این افزایش نشاندهنده فعالیت بیشتر مراکز دولتی در روزهای نوروز امسال است.

وی تعداد ماموریت های 115 اورژانس پیش بیمارستانی در استان اصفهان از 25 اسفند سال گذشته تا 15 فروردین امسال را هشت هزار و 138 مورد اعلام و اظهار کرد: در روزهای تعطیل نیز شش هزار و 398 مورد ارائه خدمات خاص برای بیماران دیالیزی داشتیم که 143 نفر از آنها از مسافران نوروزی بودند.

وی گفت: 110 پایگاه اورژانس در استان اصفهان در این مدت شامل 56 پایگاه در جاده ها و 54 پایگاه در شهرها فعال بود.
وی ادامه داد: همچنین 53 بیمارستان، 20 شبکه بهداشتی، 20 مرکز دندانپزشکی شبانه روزی، 20 آزمایشگاه غیر بیمارستانی، همه آزمایشگاه های بیمارستان ها، 30 درمانگاه و 83 داروخانه شبانه روزی در تعطیلات نوروز امسال به مردم خدمت رسانی کردند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه سه معاونت درمان، بهداشت و غذا و دارو در کمیته بهداشت و درمان ستاد هماهنگی خدمات سفر نوروز امسال استان فعال بودند، گفت: با وجود افزایش سفر به استان، با کاهش 10 درصدی مرگ و میر ناشی از حوادث مواجه بودیم.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این نشست گفت: در ایام نوروز چهار هزار و 700 مورد کمبود دارویی به این معاونت و مرکز اطلاع رسانی علوم دارویی و سموم استان گزارش شد.
«
عباس جعفریان» با اشاره به اینکه سه هزار و 600 مورد پاسخگویی از طریق مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم (1490) در این مدت صورت گرفته است افزود: ما در سال گذشته با 470 مورد کمبود دارویی در استان اصفهان مواجه بودیم که تا پایان اسفند ماه گذشته به کمتر از 80 قلم رسید.
وی با تاکید بر اینکه بیشتر کمبودهای دارویی مربوط به داروهای خارجی با برندهای خاص است، ادامه داد: مدیریت توزیع خوبی برای رفع کمبود داروها صورت گرفته با این حال در تامین برخی داروهای خاص و ضد سرطان همچنان با مشکل کمبود مواجهیم.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به 331 مورد بازرسی از داروخانه ها در روزهای نوروز امسال گفت: 100 واحد تولید غذایی نیز مورد بازرسی و 570 نمونه مواد غذایی آزمایش شد.
مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی از اول اسفند ماه سال گذشته در این استان گفت: 60 اکیپ ثابت و سیار در این مدت 36 هزار و 351 مورد بازرسی انجام دادند.
«
حسین صفاری» افزود: در این مدت 442 مورد تخلف بهداشتی در سطح استان مشاهده و به مراجع قضایی معرفی شد و 41 مورد از آنها پلمپ شدند.
وی از جمله تخلف هایی که منجر به پلمپ واحد صنفی شده است را غذای مانده و مسمومیت مشتریان اعلام کرد.
وی همچنین با اشاره به 814 مورد نمونه برداری از مواد غذایی و 22 هزار و 378 نمونه برداری میکروبی از آب آشامیدنی در استان تصریح کرد: هیچ مورد آلودگی میکروبی یا شیمیایی آب در استان ملاحظه نشده است.
وی مقدار مواد غذایی فاسد و معدوم شده در این مدت را 32 هزار و 430 کیلوگرم اعلام و اظهار کرد: در 577 مورد نیز با دستفروشان و اغذیه فروشان دوره گرد مانند آش فروشان برخورد شد.
وی کل شکایات مطرح شده درباره بهداشت محیط در استان اصفهان را یک هزار و 107 مورد عنوان و اضافه کرد: به یک هزار و 27 مورد از این شکایات رسیدگی شده است.
وی گفت: بیشتر این شکایات مربوط به مواد غذایی یا رستوران ها بود و تعداد شکایات و تخلفات بهداشتی نسبت به نوروز سال گذشته 18 تا 20 درصد کاهش یافته است.
به گفته وی در پنج مورد تخلف عمده در زمینه بهداشت محیط در استان اصفهان صورت گرفته که منجر به تعطیلی شده است.


انتهای پیام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.