سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احمدی در نطق میان دستور:

حلقه مفقوده اصلاح اقتصاد و فرهنگ، عزم ملی است

نماینده مردم جم و دیر گفت: عزم ملی و مدیریت جهادی دو ابزار تحقق اقتصاد و فرهنگ است که وجود ایندو کنار یکدیگر بیانگر نگاه عمیق و هوشمندانه مقام معظم رهبری به جامعه امروز ایرانی است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ حجت‌الاسلام موسی احمدی نماینده مردم جم و دیر صبح امروز در صحن علنی مجلس در نطق میان دستور خود اظهار داشت: سال ۹۲ با همه فراز و فرود‌ها گذشت و سالی که پیش رو داریم از جنبه‌های مختلف حائز اهمیت است، به طوری که از سوی مقام معظم رهبری سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است.  
 
وی با بیان اینکه سال گذشته سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری شد، تصریح کرد: مقام معظم رهبری با این نامگذاری اهداف مهمی را پیگیری می‌کرد، چرا که ما انتخابات شورا‌ها و ریاست جمهوری را پیش رو داشتیم که با حضور مردم در انتخابات و همینطور راهپیمایی ۲۲ بهمن حماسه سیاسی محقق شد.  
 
احمدی ادامه داد: مقام معظم رهبری با نامگذاری حماسه اقتصادی سعی داشتند جامعه ایرانی را به سمت و سوی خودباوری بیشتر و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های داخلی در راستای افزایش توان داخلی و کاهش وابستگی خارجی سوق دهند.  
 
نماینده مردم جم و دیر افزود: مقام معظم رهبری با نامگذاری سال‌ها نقشه راه را ترسیم کردند تا جوانان میهنمان با استفاده از این نقشه بتوانند با علم و دانش در پیشرفت کشور گام بردارند. در واقع شعار امسال بر همین مبنا پایه گذاری شده است و مقام معظم رهبری سعی کرده‌اند با تداوم شعارهای سال‌های گذشته بر اهمیت اقتصاد صحه بگذارند.  
 
وی اضافه کرد: از آنجایی که انتظارات مقام معظم رهبری در عرصه اقتصاد محقق نشده است و همینطور با وجود اینکه ما در مقوله فرهنگ علی رغم برخورداری از پیشینه درخشان و روشن فرهنگی با مشکلاتی روبرو هستیم، این مسائل دغدغه مقام معظم رهبری است.  
 
نماینده مردم جم و دیر تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران زمانی به پیروزی رسید و جهان قدرتمند شد که تمام ملت ما در صحنه تبعیت محض از رهبری در مقابل تهدید و تحریم و جنگ ظالمانه ایستادند، قطعا اگر عزم ملی تحقق یابد، تمامی امور به نتیجه مطلوب خواهد رسید.  
 
احمدی اظهار داشت: حلقه مفقوده اصلاح اقتصاد و فرهنگ کشور، عزم ملی است زیرا که عزم و اراده ملت اگر در کار نباشد، نتایج دلخواه حاصل نمی‌شود، به عنوان مثال در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها چنانچه تمامی اقشار جامعه در اجرای این مهم به دولت کمک نکنند، موفقیت نهایی حاصل نمی‌شود.  
 
وی ادامه داد: اراده تک تک اعضای جامعه در اجرای طرح‌ها و فعالیت‌های فرهنگی بسیار موثر است، البته تمامی این موارد در کنار مدیریت جهادی منتج به نتیجه می‌شود.  
 
نماینده مردم جم و دیر گفت: عزم ملی و مدیریت جهادی دو ابزار تحقق اقتصاد و فرهنگ است که وجود ایندو کنار یکدیگر بیانگر نگاه عمیق و هوشمندانه مقام معظم رهبری به جامعه امروز ایرانی است.  
 
وی ادامه داد: چنانچه ملت و دولت در کنار یکدیگر با همدلی و میل به انسجام گام بردارند، تحقق حماسه اقتصادی و فرهنگ فراهم می‌شود و ایران را به قدرت اقتصادی در جهان مبدل خواهد کرد.  
 
احمدی در پایان به مشکلات حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و گفت: منطقه‌ای که دارای پالایشگاه‌های بزرگ و بزرگ‌ترین بندر صیادی ایران و بندر صادرات صنایع نفت و گاز است، تا کی باید از محرومیت و توسعه غیر متوازن رنج ببرد و جوانان و فارغ التحصیلان آن دغدغه اشتغال داشته باشند، بنابراین از مسئولان می‌خواهم در حل این مشکلات اهتمام ویژه بورزند.

انتهای پیام/
برچسب ها: عزم ، مدیریت ، فرهنگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.