سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان/

کاهش 20درصدی شدت خشكسالي در استان با بارش‌هاي خوب بهاري

بيشترين شدت خشكسالي در استان سمنان مربوط به شاهرود و ميامي بوده است كه بارش‌هاي خوب بهاري در اين مناطق نگراني‌هاي مربوط به خشكسالي را تا حدودی كاهش داده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان ، مديركل هواشناسي استان سمنان از كاهش 44 درصدي بارش‌ها در سال زراعي جاري(اول مهرماه92 لغايت 19فروردين93) در اين استان خبر داد و گفت: تا نيمه اسفند سال گذشته با كاهش 65 درصدي بارش‌ها در استان مواجه بوديم كه خوشبختانه با بارش‌هاي خوب بهاري و نزول رحمت الهي حدود 20 درصد از شدت خشكسالي استان كاسته شد.
غلامرضا حسني غربا افزود: در روزهاي پاياني سال گذشته و در 5 روز پاياني هفته گذشته يعني از تاريخ 11 فروردين‌ماه لغايت 15 فروردين‌ماه، بارش‌هاي نسبتاً خوبي در بعضي از نقاط استان سمنان صورت گرفت و همين امر باعث شد تا مقداري از كمبود بارش‌هاي سال زراعي جاري را جبران كند.
وي اضافه كرد: در همين مدت 5 روز پاياني هفته گذشته، باغستان كه يك منطقه كويري است با 39 ميليمتر بيشترين بارش‌ها را داشته است و پس از آن مجن با 36 ميليمتر، سوداغلن با 27 ميليمتر، ميامي و شهميرزاد هر كدام با 20 ميليمتر، ديباج، بيارجمند و مهديشهر نيز به ترتيب با 12، 12 و 14 ميليمتر جزء مناطق پربارش استان سمنان بودند.
مديركل هواشناسي استان سمنان ادامه داد: بيشترين شدت خشكسالي در استان سمنان مربوط به شاهرود و ميامي بوده است كه بارش‌هاي خوب بهاري در اين مناطق و ساير مناطق استان توانسته است نگراني‌هاي مربوط به خشكسالي را كاهش دهد.
حسنی غربا با اذعان بر اينكه استان كويري سمنان كماكان با خطر خشكسالي روبرو است اضافه كرد: پاييز و زمستان سال گذشته ميزان بارش‌ها در استان سمنان به شدت كم بوده است، اميدواريم با بارش‌هاي خوبي كه در ادامه فصل بهار خواهيم داشت و شاهد نزولات الهي خواهيم بود، از شدت خشكسالي استان بيشتر كاسته شود.
وي از ورود چندين موج بارشي به استان سمنان تا پايان ارديبهشت ماه خبر داد و گفت: ما انتظار داريم تا پايان هفته جاري و روز جمعه و همچنين هفته آينده شاهد بارش‌هاي خوبي در نقاط مختلف استان سمنان باشيم./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.